Lepiej wyjechać

Sebastian Ogórek
opublikowano: 16-08-2006, 00:00

Startujący w biznesie absolwenci wysoko oceniają przedsiębiorców. Ale nie mają złudzeń: bez znajomości nie ma sukcesu.

Od dwóch lat przy polskich uczelniach powstają Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (AIP). Pomagają studentom i absolwentom w zakładaniu własnych firm — między innymi dzięki udzielaniu dotacji i udostępnianiu powierzchni biurowych. Pod opieką AIP działa ponad 130 firm. Większość z nich to kilkuosobowe przedsiębiorstwa świadczące usługi dla „biznesowych starszych braci”, głównie w zakresie telekomunikacji, informatyki, infobrokerstwa, tłumaczeń i marketingu.

Podczas debaty „Szanse dla młodego biznesu” (odbyła się 8 sierpnia w Warszawie) przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród najmłodszych biznesmenów. Zadano im sześć pytań, a odpowiedzi udzielali w skali od 1 do 10. Okazało się, że za najważniejszy warunek sukcesu uznali znajomości (8,4 pkt). Sami dobrze oceniają polskich przedsiębiorców (7,1), ale pytani o opinię ogółu Polaków dają odpowiedź zupełnie przeciwną (2,8).

— Pokazuje to, że po zetknięciu z biznesem młodzi zmieniają na plus postrzeganie polskiego przedsiębiorcy — uważa Jacek Aleksandrowicz z Młodego Biznesu, akcji promującej AIP.

Krytycznie studenci i absolwenci działający w AIP oceniają za to działania uczelni w przygotowaniu ich do prowadzenia biznesu (2,8). Poza tym mniej ryzykowny wydaje im się zarobkowy wyjazd za granicę (5,1) niż założenie firmy w kraju (7,4).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sebastian Ogórek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu