Lepsze Multikino w telefonie

Eugeniusz TwarógEugeniusz Twaróg
opublikowano: 2013-05-29 09:25

Tak powinny działać wszystkie aplikacje. Multikino wypuściło ulepszona wersje programu do rezerwacji i kupowania biletów. Warta ściągnięcia.

Zaledwie kilka miesięcy po premierze pierwszej wersji aplikacji do rezerwacji biletów Multikino udostępniło nową, mocno stuningowaną wersję programu. Od poniedziałku dostępna jest w Google Play. Niedługo ma znaleźć się w Appstorze. Program właściwie przygotował Skycash, dostawca zdalnych rozwiązań płatniczych, ale całość firmuje Multikino, które też dopilnowało, żeby robota została wykonana dobrze.

I została. Co nowego jest w aplikacji? Zmian jest sporo. Po pierwsze, aplikacja w wersji podstawowej, bez możliwości zdalnego kupowania biletu, dostępna jest dla wszystkich zainteresowanych, nie tylko dla posiadaczy konta w Skycashu, który płatności obsługuje. Każdy może więc program ściągnąć.

A jest po co, ponieważ jest to wygodne narzędzie do sprawdzania co „leci” w Multikinie. Zawartość aplikacji jest nie mniej bogata niż strona internetowej, a łatwiej ją załadować i nawigacja jest o niebo lepsza. Bardzo ciekawie został pomyślany dostęp do repertuaru multipleksu. Na ekranie startowym, po uruchomieniu aplikacji, program Multikina wyświetla się w formie afiszy "zawieszonych" pionowo przed oczami oglądającego. Można je przeglądać przewijając palcem w obydwie strony. To prawie tak wygodne jak kółko w śp. iPodach.

I kolejna nowość. Kiedy wybierzemy interesujący nas film i "klikniemy" na afisz, wyświetli się krótki opis, obsada a także, coś czego nie było w poprzedniej wersji – możliwość obejrzenia trailera. W tym celu trzeba kliknąć na strzałkę na zdjęciu. Zostaniemy wtedy przekierowani na strony youtube, gdzie obejrzymy fragmenty filmu. Niestety, ze względu na prędkość Internetu w polskich sieciach komórkowych taki transfer zajmuje sporo czasu.

Jeśli ktoś chce tylko przejrzeć program Multikina i poczytać zapowiedzi filmów na tym jego kontakt z aplikacją właściwie się kończy. Cała jej uroda polega jednak na tym, że przy jej pomocy można kupić bilet na wybrany seans, nie ruszając się z domu, po prostu płacąc z komórki. Usługa dostępna jest dla klientów Skycasha, który aplikację obsługuje. Jeśli ktoś nie ma jeszcze w nim konta, może je założyć przechodząc procedurę rejestracyjną korzystając z aplikacji Multikina.

Do płatności komórkowych w Skycashu trzeba mieć kartę płatniczą (przedpłaconą, debetową, kredytową). Po otwarciu konta rejestrujemy kartę w systemie tego operatora (wpisujemy numer karty), a następnie ustalamy PIN-kod, którym będziemy autoryzować wszystkie płatności realizowane przy pomocy komórki.

Kupno biletu w Multikinie telefonem jest bardzo proste:  wybieramy seans, kino, następnie miejsce na sali. Możemy zdać się na automat, który znajdzie dla nas miejsce, albo zrobić to samodzielnie. W kolejnym kroku przechodzimy do płatności.

Na ekranie pojawia się okienko, w które wpisujemy numer CVV z odwrotu karty, zarejestrowanej wcześniej w systemie Skycash, klikamy „dalej” i przechodzimy do autoryzacji transakcji. Podajemy PIN do naszego konta w Skycashu i zapłacone.

Po przyjściu do kina uruchamiamy aplikację i odpalamy kontrolny QR kod, który pokazujemy bileterowi do zeskanowania.

Podsumowując, na ubogim rynku polskich aplikacji Multikino wyróżnia się zdecydowanie in plus. Aplikacja jest dopracowana graficznie, intuicyjna, nie wiesza się, jest kompletna, w tym sensie, że używając jej nie zadajesz sobie pytań „dlaczego tego nie ma” i bardzo użyteczna, szczególnie dla tych, którzy używają komórki również do płacenia.