LG Electronics chce 15 proc. rynku telewizorów LCD

WST, Reuters
10-01-2010, 12:53

Koreański potentat LG Electronics, numer „2” na światowym rynku producentów telewizorów poinformował w niedzielę, że  zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podtrzymuje plany zwiększenia w tym roku z 11 do 15 proc. swojego udziału w segmencie telewizorów LCD. Ma w tym pomóc zwiększenie sprzedaży o 54 proc.

Prognoza spółki zakłada cel sprzedażowy na poziomie 25 mln urządzeń w 2010 r. Obejmuje on około 7 mln modeli z najwyższej półki z technologią LED.

W 2009 r. LG, który na rynku konkuruje między innymi z takimi rywalami jak rodzimy Samsung czy japońskie Sony i Sharp znalazł klientów na 16,2 mln telewizorów LCD.

Firma podtrzymała też prognozę sprzedaży 4 mln telewizorów plazmowych w 2010 r. koncentrując się na modelach o największej przekątnej. Według szacunków LG, popyt na modele powyżej 50 cali ma zwiększyć się o 15 proc.

Producent zamierza również uplasować na rynku 2,5 mln urządzeń Blu-ray, wobec około 1 mln sprzedanych w 2009 r.

W miniony czwartek swoje plany na bieżący rok odsłonił już Samsung. Zakłada on sprzedaż 35 mln telewizorów LCD i 4 mln plazm.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, Reuters

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / LG Electronics chce 15 proc. rynku telewizorów LCD