Jak twierdzą agencyjne źródła, LG Energy Solution (LGES) zawarło trzyletnią umowę z Teslą na dostawy baterii LFP wykorzystywanych w systemach magazynowania energii. Akumulatory będą pochodziły z amerykańskiej fabryki LGES w stanie Michigan.
Oficjalne oświadczenie, potwierdza wartość kontraktu na poziomie 4,3 miliarda dolarów.
Cła zmieniają kierunki dostaw
Tesla do tej pory importowała baterie LFP głównie z Chin, ale rosnące cła na te produkty znacząco wpłynęły na opłacalność takich rozwiązań. W kwietniu dyrektor finansowy Tesli, Vaibhav Taneja, potwierdził, że spółka rozważa alternatywnych dostawców akumulatorów spoza Chin, zwłaszcza na potrzeby segmentu magazynowania energii.
Produkcja w USA nabiera tempa
LGES to jeden z niewielu producentów baterii LFP działających na rynku amerykańskim, który do tej pory zdominowany był przez chińskie firmy. Produkcję baterii litowo-żelazowo-fosforanowych w Michigan rozpoczęto w maju tego roku.
Firma poinformowała również, że rozważa dostosowanie części linii produkcyjnych w USA – dotychczas przeznaczonych dla sektora pojazdów elektrycznych – do potrzeb systemów magazynowania energii. To odpowiedź na spadający popyt na samochody elektryczne, który związany jest m.in. z niepewnością polityczną i barierami handlowymi.
Kontrakt z opcją rozszerzenia
Nowa umowa na dostawy baterii LFP obowiązuje od sierpnia 2027 roku do lipca 2030 roku, z możliwością jej przedłużenia aż o siedem lat. Zgodnie z zapisami kontraktu możliwe jest także zwiększenie wolumenu dostaw, w zależności od dalszych ustaleń między stronami.
Porozumienie z Teslą wpisuje się w szerszy kontekst działań południowokoreańskich firm na rynku amerykańskim. W miniony poniedziałek (28.07) Samsung ogłosił, że zawarł z Teslą umowę o wartości 22,8 bilionów wonów na produkcję układów scalonych do końca 2033 roku. Plan zakłada, że w przyszłym roku w Taylor w Teksasie powstanie fabryka, w której będzie produkowany układ AI6 nowej generacji Tesli,
