Liczy się cena, mniej marka

opublikowano: 22-08-2012, 00:00

KOMENTARZ

MARTA PETKA-ZAGAJEWSKA

ekonomistka Raiffeisen Banku

Na huraoptymizm, że polskie firmy korzystają na kryzysie, jest jeszcze za wcześnie. Z danych makro trudno cokolwiek odczytać, choć warto zauważyć, że polscy przedsiębiorcy radzą sobie całkiem dobrze.

Matką ich sukcesu jest m.in. niska cena, która podczas recesji odgrywa kluczową rolę. Zresztą trudno, aby tak nie było np. w Hiszpanii, gdzie co czwarta osoba jest bez pracy.

Jakie sektory korzystają?

Przede wszystkim produkujące dobra konsumpcyjne, takie jak żywność, kosmetyki czy chemia gospodarcza. Są to obszary, które mają duży udział w budżetach gospodarstw domowych i z których nie można zrezygnować.

Konsumenci, kupując tego typu produkty, coraz częściej kierują się ceną, a nie marką, która zeszła na dalszy plan.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu