Liczy się klarowna wizja rozwoju

Anna Leder
opublikowano: 2004-11-15 00:00

Kompania Piwowarska (KP) — to zgrany zespół ludzi, których pasją jest... wytwarzanie piwa.

Wielkopolska firma powstała w 1999 r. Obecnie złoty trunek warzy w trzech browarach — Tyskich Browarach Książęcych, Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu i Browarze Dojlidy w Białymstoku. Inwestorem strategicznym spółki jest międzynarodowy koncern piwowarski SABMiller, drugi co do wielkości producent piwa na świecie.

U podstaw sukcesu leży wizja firmy jako lidera branży piwowarskiej w Polsce.

Mocna polska rzecz

— Jesteśmy doskonale przygotowani do objęcia tej roli zważywszy na silne marki, jakimi dysponujemy — zapewnia Karl Lippert, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej.

W portfelu marek KP znajduje się Tyskie — największa marka piwa w Polsce, i Lech — sztandarowe piwo browaru poznańskiego. Ofertę uzupełniają piwo Redd’s o smaku jabłkowym, Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, warzony w Białymstoku Żubr i Dębowe Mocne — fenomen polskiego rynku. Piwo mocne na innych rynkach występuje w ilościach śladowych.

Piwny zysk

Gwarancją najwyższej jakości piw jest technologia. KP w ostatnich trzech latach zainwestowała w najnowsze rozwiązania ponad 300 mln USD.

KP zarobiła w ostatnim roku obrotowym ponad 440 mln zł. Jest to wynik o 35,5 mln zł lepszy niż rok wcześniej. Wartość sprzedaży przekroczyła 2,65 mld zł. Kluczem do utrzymania tej pozycji na rynku ma być rozwój systemu dystrybucji i sprzedaży oraz umiejętne zarządzanie portfelem marek.