Liczy się nie tylko jakość i szybkość, lecz także ślad węglowy

  • Materiał partnera
opublikowano: 07-09-2021, 13:28
aktualizacja: 15-09-2021, 09:54

Komentarz partnera rankingu e-Gazele Biznesu

Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska

Odbiorcy usług kurierskich liczą nie tylko na wygodne i terminowe doręczenie przesyłki, ale coraz częściej oczekują, że zamówienie trafi do odbiorcy z jak najmniejszą szkodą dla środowiska. Oczekiwania te potwierdza cykliczne opracowanie Barometr e-Shopper DPDgroup. Jak wskazała jego tegoroczna edycja, 70 proc. regularnych e-nabywców w Europie uważa, że marki muszą brać na siebie odpowiedzialność za planetę. Potrzebę ochrony środowiska wyrażają także nadawcy, nie tylko globalni, dostrzegły ją też firmy logistyczne. Wszyscy chcemy po prostu lepszego świata dla siebie, swoich dzieci i wnuków.

Skuteczna odpowiedź na wyzwania klimatyczne wymaga jednak głębszych, strukturalnych zmian modelu biznesowego firm z różnych sektorów. W DPD Polska staramy się działać i zmieniać biznes tak, aby stać się wzorem zrównoważonego podejścia dla całej branży. Nie zależy nam na pozorach, ale na realnych zmianach. Zmiana wymaga konsekwencji we wszystkich obszarach działania firmy logistycznej – od projektowania nowych oddziałów zgodnie z zielonymi standardami, przez zakupy czystej energii i produkcję energii we własnych instalacjach fotowoltaicznych, po rozwijanie e-floty i biodegradowalne opakowania. Nasz cel to maksymalna redukcja emisji, dlatego dysponujemy już setką elektrycznych samochodów kurierskich i stawiamy własne stacje ładowania. Dzięki gęstej sieci punktów nadań i odbiorów DPD Pickup możemy zmniejszyć liczbę kursów samochodów kurierskich w miastach, a to pozwala ograniczyć lokalnie emisję. Temu celowi służy także portal mojapaczka.dpd.com, który daje odbiorcy narzędzie do zarządzania doręczeniem i usprawnia je na ostatniej mili. DPD Polska rozwija ponadto model polegający na decentralizacji procesów operacyjnych, w wyniku którego skupiamy się na wdrażaniu do sieci kolejnych oddziałów i sortowni. To pozwala skrócić trasy przejazdów, a w konsekwencji zmniejszyć poziom emisji zanieczyszczeń. Każdy nowy obiekt otwieramy w zielonym standardzie. Instalujemy oświetlenie LED w depotach i sortowniach, inwestujemy w fotowoltaikę. Wszystkie oddziały miejskie projektowane są zaś pod kątem redukcji emisji na ostatniej mili i obsługi przez flotę elektryczną. Korzystamy z zakupów certyfikowanej zielonej energii. Dbamy również o otoczenie wokół naszych placówek. Przy oddziałach w Gdańsku, Żernikach koło Poznania oraz przy sortowni w Rudzie Śląskiej ustawiliśmy ule pszczele oraz posialiśmy łąki kwietne.

Konsumenci coraz większą uwagę przywiązują do recyklingu produktów oraz opakowań. W ofercie naszego sklepu internetowego z opakowaniami pojawiły się m.in. biodegradowalne foliopaki (np. Pak Bio). Od lat prowadzimy także selektywną zbiórkę w naszych oddziałach. Wszystkie nasze działania stanowią odpowiedź na politykę DPDgroup, która zmierza do neutralności doręczeń i zobowiązała się do redukcji emisji CO2 na przesyłkę o 30 proc. do 2025 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane