Lider w czasach nadmiaru

  • Dorota Czerwińska
opublikowano: 26-05-2014, 00:00

Trzy pytania do... MAGDALENY WARZYBOK z firmy doradczej Aon Hewitt

1 Żyjemy w czasach nieustającego pędu, szybkiego przepływu informacji i presji na wyniki. Jak się koncentrować na tym, co najważniejsze?

To praca nad nawykami. Na konferencji „Jak utrzymać efektywność i uważność lidera w »czasach nadmiaru«” skupimy się na koncentrowaniu się lidera na najważniejszych dla niego i dla firmy sprawach oraz na energii niezbędnej, by pociągnąć za sobą zespół, pobudzić zaangażowanie pracowników. Chcemy pokazać, jak się koncentrować na celach strategicznych i indywidualnych i pod nie konstruować swój kalendarz. Nie chodzi o upchnięcie w nim jak największej liczby spraw, ale o przeprowadzenie takiej ich analizy, która pozwoli wyrzucić część z nich i skupić się na działaniach zmierzających do realizacji najważniejszych dla nas celów.

2 Z badań zaangażowania Aon Hewitt wynika, że szefowie mało czasu poświęcają kontaktom z podwładnymi. Dlaczego?

Najczęstsza wymówka niezaangażowanych menedżerów, ze słabymi wynikami, brzmi: „Nie mam czasu na zarządzanie ludźmi, muszę gonić wynik”. A przecież wynik robią zaangażowani ludzie. Dla najlepszych szefów równie ważne są wynik i ludzie. Menedżer musi mieć energię, aby pociągnąć za sobą innych. Na konferencji chcemy się skupić na potrzebach lidera i na tym, jak menedżerowie mogą zadbać o swoją energię, skąd ją czerpać, jak być coachem dla zespołu, jak się nie wypalić i nie pogubić w swoich wyborach tego, co jest dla nas najważniejsze, jak skupić się na celach strategicznych firmy i na celach osobistych bez dylematu: co poświęcić. Wiele osób ma plany związane ze zdrowiem, uprawianiem sportów. Ale tak szybko, jak chcą zmienić swój tryb życia, tak szybko zapał im mija. A na zmianę nawyków i nabycie nowych potrzeba minimum miesiąca. Trzeba wszystko zaplanować, a w nadmiarze spraw się gubimy.

3 I wreszcie dochodzimy do wniosku, że nie da się żyć cały czas na najwyższych obrotach.

Ale nie oszukujmy się, pracy nie będzie mniej. Chodzi o to, aby nauczyć się koncentrować na sprawach, które przyniosą nam najwięcej korzyści biznesowych i osobistych. Nie da się iść wszystkimi drogami.

Konferencja
„Jak utrzymać efektywność i uważność lidera w »czasach nadmiaru« — fokus strategiczny” — to temat konferencji, która odbędzie się 4 czerwca 2014 r. w Radisson Blu Sobieski w Warszawie. Jej celem jest przedstawienie najnowszych i najbardziej efektywnych rozwiązań w zarządzaniu sobą, zespołem i zaangażowaniem. Wykłady poprowadzą m.in. Edward Stanoch, dyrektor zarządzający Aon Hewitt, Jacek Santorski, psycholog biznesu, i prof. Jan Fazlagić z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Warsztaty poprowadzą Magdalena Warzybok i Magdalena Kustra-Olszewska z Aon Hewitt. Będą też omawiane ciekawe studia przypadków i panel dyskusyjny o zaangażowaniu. Organizatorami konferencji są „Puls Biznesu” i Aon Hewitt. Szczegóły: www.konferencje.pb.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu