Lidl pohandluje w internecie

opublikowano: 03-04-2019, 16:22

Sieć dyskontowa uruchamia w Polsce e-sklep. Nie będzie w nim jednak sprzedawać asortymentu spożywczego, bo na razie to nieopłacalne.

Wartość rynku handlu internetowego rośnie znacznie szybciej niż sprzedaż w stacjonarnych sklepach, więc najwięksi gracze na tradycyjnym rynku coraz częściej myślą o wejściu do sieci. Na internetową falę postanowił wskoczyć Lidl, należący – podobnie jak Kaufland - do niemieckiej grupy Schwarz. Dyskont w piątek uruchomi polski e-sklep, ale zawiedzie się ten, kto będzie chciał w nim znaleźć wszystkie produkty, znane ze sklepowych półek.

- W asortymencie będzie 650 produktów nieżywnościowych, czyli artykułów gospodarstwa domowego, tekstyliów, akcesoriów kuchennych, produktów do wyposażenia wnętrz itp. Nie będzie w nim artykułów spożywczych czy kosmetyków. Do oferty, podobnie jak w stacjonarnych sklepach, będziemy wprowadzać nowe produkty trzy razy w tygodniu – mówi Piotr Rogowski, członek zarządu Lidla

Z dużych sieci handlowych żywność w internecie sprzedają Tesco, Auchan, Piotr i Paweł oraz E.Leclerc. Podobnie jak wyspecjalizowany e-spożywczak Frisco.pl, którego udziałowcami są MCI i Eurocash, działają przede wszystkim na rynku warszawskim.

– Sprzedaż jedzenia w internecie nie jest prosta ze względu na bardzo wysokie koszty ostatniej mili przy dostawach produktów świeżych. Nie wykluczamy wejścia w ten segment, ale jako firma pilnujemy kosztów, a obecnie takie przedsięwzięcia są nierentowne – mówi Maksymilian Branicki, prezes Lidla.

Na podobnej zasadzie jak Lidl w e-sprzedaż wszedł Carrefour. W jego ogolnopolskim e-sklepie, działającym od 2015 r., kupić można elektronikę, książki, ubrania czy sprzęt sportowy. Francuska sieć sprzedaż spożywczą przez internet (z możliwością dostawy, odbioru w sklepie lub w coolomacie) wprowadziła w Warszawie i na początku tego roku w wybranych dzielnicach Katowic.

- Mamy duże oczekiwania, związane z tym kanałem dystrybucji. Nie chcemy mówić o konkretnych celach pod względem wielkości sprzedaży, ale w swojej kategorii zamierzamy w ciągu roku wejść do pierwszej piątki w polskim internecie – mówi prezes Lidla.

Dla Lidla polski e-sklep jest czwartym takim projektem na świecie – po Niemczech, Hiszpanii i Czechach.

- W Polsce po raz pierwszy wypróbujemy model współpracy z zewnętrznym operatorem logistycznym – będzie nim Rhenus. Model może być wykorzystany w innych krajach – mówi Maksymilian Branicki.

Lidl nie ujawnił jeszcze wyników finansowych za 2018 r., ale zapewnia, że jego sprzedaż rosła: tak w liczbach bezwzględnych (do czego przyczyniło się otwarcie około 40 nowych sklepów), jak też na poziomie LFL, uwzględniającym istniejące wcześniej placówki – mimo że w 2018 r. ze względu na ograniczenie handlu w niedziele było o ponad 20 dni roboczych mniej. Liczba sklepów sieci w Polsce w tym roku ma przekroczyć 700.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy