Japoński przewoźnik lotniczy, linie ANA Holdings zamierzają zebrać aż 332,1 mld jenów (3,2 mld USD) od inwestorów w ramach sprzedaży akcji zarówno na krajowym, jak i zagranicznym rynku.
Kentaro Takahashi
Japoński przewoźnik lotniczy, linie ANA Holdings zamierzają zebrać aż 332,1 mld jenów (3,2 mld USD) od inwestorów w ramach sprzedaży akcji zarówno na krajowym, jak i zagranicznym rynku.
Zdobyte tą drogą środki przeznaczone mają być na spłatę części długoterminowego długu oraz zakup największego modelu Boeinga, samolotu 787.
Największy japoński przewoźnik oczekuje, że w roku podatkowym kończącym się w marcu 2021 odnotuje rekordową stratę rzędu 4,8 mld USD. Na koniec września ANA (All Nippon Airways miały zasoby gotówki lub jej ekwiwalent o wartości 451 mld jenów.
W październiku przewoźnik opublikował plan restrukturyzacji, zgodnie z którym, zamierza m.in. ograniczyć koszty o koło 400 mld jenów poprzez ograniczenie zamówień publicznych, czynszów biurowych, tymczasowego przeniesienia setek pracowników do innych firm oraz wycofanie lub wstrzymanie zamówień na 33 samoloty w celu zredukowania floty grupy do 276 samolotów
Akcje ANA przeceniane są w tym roku o około 30 proc.