Linie SAS odnotowały 32-proc. spadek ruchu pasażerskiego

Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

W lipcu linie lotnicze SAS obsłużyły o niemal jedną trzecią pasażerów mniej niż w czerwcu, pisze Bloomberg.

TT NEWS AGENCY / Reuters / Forum

Linie SAS odnotowały 32-proc. spadek ruchu pasażerskiego

PM, Bloomberg
opublikowano: 05-08-2022, 12:48
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

W lipcu linie lotnicze SAS obsłużyły o niemal jedną trzecią pasażerów mniej niż w czerwcu, pisze Bloomberg.

TT NEWS AGENCY / Reuters / Forum

Zgodnie z treścią oświadczenia opublikowanego przez sztokholmskiego przewoźnika, w lipcu całkowita liczba pasażerów, którzy skorzystali z usług linii SAS zmalała do 1,3 mln z 1,9 mln odnotowanych w czerwcu.

Spadek liczby obsłużonych pasażerów jest w dużej mierze wynikiem 15-dniowego strajku pilotów, przez który odwołano 3,7 tys. lotów. Spór pracowniczy, który miał miejsce w najbardziej ruchliwym okresie roku kosztował SAS 130 mln koron szwedzkich (12,8 mln USD) dziennie w postaci utraconych przychodów.

– Szczerze przepraszamy naszych klientów, którzy zostali dotknięci lipcowym strajkiem. Jesteśmy szczęśliwi, że nasze loty wróciły już do normalności. Czas na odzyskanie zaufania usługobiorców – powiedział dyrektor generalny linii Scandinavian Airlines System, Anko van der Werff.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane