W lipcu 2023 r. 11 proc. hoteli należących do firm zrzeszonych w Izbie Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego odnotowało frekwencję mniejszą niż 30 proc., a aż 3/4 obiektów miało obłożenie powyżej 50 proc., przy czym 47 proc. powyżej 70 proc. – wynika z ankiety IGHP. Frekwencja ta była jednak niższa niż w lipcu 2022 r. Wskaźnik obłożenia pogorszył się w 47 proc. hoteli, a poprawił w 34 proc.
"Spadek frekwencji hotele starają się nadrabiać średnimi cenami. Odpowiedzi wskazują, że zdecydowana większość hoteli (78 proc.) odnotowała zwiększenie w stosunku do lipca 2022 r." - podaje IGHP w komunikacie. Jednak skala podwyżek każe uznać, że nastąpił realny spadek cen.
o tyle maksymalnie wzrosły ceny w połowie hoteli należących do IGHP
taki poziom podwyżek zanotowało 17 proc. ankietowanych hoteli
powyżej takiego poziomu podwyżki wprowadziło 11 proc. hoteli IGHP
Dane dotyczące przyjętych rezerwacji na sierpień są nieco lepsze niż dla lipca miesiąc temu. 28 proc. hoteli wskazuje aktualną frekwencję poniżej 30 proc., a obłożenie powyżej 50 proc. posiada połowa ankietowanych. W hotelach biznesowych 42 proc. nie przekracza frekwencji 30 proc., a powyżej 50 proc. wskazuje 27 proc. Wskaźniki aktualnego obłożenia dla obiektów wypoczynkowych to 7 proc. z frekwencją poniżej 30 proc. i 84 proc. z obłożeniem powyżej 50 proc., w tym 32 proc. powyżej 70 proc.