- Wybuch pandemii przyspieszył transformację i zmianę preferencji klientów w kierunku zakupów i płatności online. Pierwszym takim czynnikiem jest na pewno lockdown, czyli znaczące ograniczenie możliwość dokonywania transakcji w świecie rzeczywistym. Drugi czynnik to na pewno ten „social distance”, który jest z nami od dłuższego czasu i zapewne jeszcze długo pozostanie, który z kolei powoduje przyspieszenie tej transformacji do zakupów internetowych, ale również przyspiesza zmiany w kierunku wyboru metod płatności na płatności elektroniczne i co za tym idzie, ogranicza również płatności za pobraniem - mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU.
- Obserwujemy podobne tendencje na wszystkich rynkach, na których działamy. Kwiecień był takim miesiącem rekordowym. W kwietniu tak naprawdę transakcje osiągnęły wyższy poziom niż w okresach przedświątecznych, które zawsze są takimi okresami wzmożonych zakupów. Kwiecień był naprawdę rekordowym miesiącem w wielu krajach - dodaje prezes PayU.
Posłuchajcie całej rozmowy o płatnościach online.
Wszystkie odcinki Podcastu Antykryzysowego znajdziecie na stronie pb.pl/antykryzysowy i w aplikacjach podcastowych, w tym na Apple Podcasts i Spotify.