Logo IBM prawie dla każdego

KA
opublikowano: 13-05-2009, 00:00

Rusza nowy program partnerski IBM. Ma przekonać małe i średnie firmy, że po sprzedaży działu pecetów koncern nadal ma dla nich ofertę.

Rusza nowy program partnerski IBM. Ma przekonać małe i średnie firmy, że po sprzedaży działu pecetów koncern nadal ma dla nich ofertę.

Wprowadzenie na rynek polskiej wersji Lotus Foundations — produkowanego przez IBM pakietu oprogramowania do obsługi poczty elektronicznej, zarządzania plikami odzyskiwania danych — zbiegło się z uruchomieniem przez firmę nowego programu partnerskiego o nazwie Built on IBM Express Advantage. Jest on przeznaczony dla niewielkich firm informatycznych i poza Lotus Fundation obejmuje on również oprogramowanie Proventia Network Multi-Function Security oraz serwery System x i BladeCenter.

— Chcielibyśmy, by IBM był postrzegany przez małe i średnie firmy jako partner biznesowy, a nie tylko dostawca technologii — wyjaśnia Marcin Gajdziński, dyrektor działu general business w IBM Polska.

W ramach nowego programu partnerskiego firmy informatyczne dostają prawo do bezpłatnej obecności w wybranych materiałach marketingowych IBM, dostęp do aktualnych wyników badań rynkowych prowadzonych przez koncern w Polsce dla sektora małych i średnich firm (MSP), udział we wspólnych kampaniach marketingowych współfinansowanych do 50 proc. przez IBM, dostęp do szkoleń we własnej siedzibie przeprowadzanych przez specjalistę z IBM, możliwość korzystania z akcji telemarketingowych skierowanych do potencjalnych klientów z sektora MSP oraz z polskojęzycznych szablonów materiałów marketingowych związanych z ofertą Express Advantage, które partnerzy będą mogli edytować, by dostosować je do własnych potrzeb.

Niby nic nadzwyczajnego. Tak działają wszystkie programy partnerskie wielkich firm informatycznych. W tym jest jednak coś nowego. Polska firma, która chciałaby do niego przystąpić, nie musi posyłać pracowników na żadne szkolenia ani legitymować się odpowiednim poziomem obrotów osiągniętych dzięki sprzedaży produktów IBM. Wystarczy jedno wdrożenie z wykorzystaniem tych produktów, które się sprawdziło w sektorze MŚP. Potem trzeba na formularzu internetowym wysłać opis projektu i odczekać dwa tygodnie, które amerykański koncern rezerwuje sobie na weryfikację zgłoszenia. Jeśli nie ma zastrzeżeń, to już można w walce o nowe kontrakty posługiwać się znakiem firmowym IBM.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu