Logotec Engineering Group podbija rynek japoński

Grzegorz Wierzbicki
30-06-2003, 00:00

Logotec Engineering Group, spółka informatyczna z Mysłowic (finalista konkursu „Huzar Europy” organizowanego przez „Puls Biznesu” i Program III Polskiego Radia), zawarła umowę z japońską firmą Aicon na dystrybucję generatora aplikacji mobilnych. Umowa została zawarta na czas nieokreślony, z klauzulą, że jeśli japoński dystrybutor nie osiągnie odpowiedniej wysokości obrotów w ciągu najbliższych dwóch lat, Logotec ma prawo umowę zerwać. Strony nie ujawniły wysokości założonych obrotów.

Logotec jest pierwszą i jedyną polską firmą, której udało się wejść na rynek japoński. Dotychczas firma sprzedawała swoje aplikacje w Europie Zachodniej i USA. Umowę podpisano podczas targów producentów i dystrybutorów rozwiązań mobilnych Microsoft Mobility, Developer Conference w Tokio. Logotec była tam jedyną firmą niejapońską.

— Japonia wydaje się idealnym rynkiem dla naszego produktu. Rynek rozwiązań mobilnych jest tam o wiele bardziej rozwinięty niż w Polsce. Rocznie w Japonii sprzedaje się około 560 tys. Pocket PC, podczas gdy u nas liczba ta nie przekracza 10 tys. — mówi Jerzy Dryndos, prezes Logotec Engineering Group.

Na spore zainteresowanie rozwiązaniami Logoteca wskazuje udział przedstawicieli znaczących firm sektora IT (Toshiba, NEC, Fujitsu, Casio, Hewlett Packard, DDi Pocket i DoCoMo) w szkoleniu zorganizowanym w Tokio i trwającym 10 dni.

Obecnie trwa proces tłumaczenia produktu na język japoński, które ma potrwać około miesiąca. Do końca sierpnia mają być przetłumaczone dokumentacja i materiały marketingowe.

— Z technologicznego punktu widzenia jest to duży problem. Dowodem jest to, że wiele amerykańskich produktów dostępnych na tym rynku do tej pory nie ma japońskiej wersji językowej — przetłumaczono jedynie dokumentację — wyjaśnia Jerzy Dryndos.

Firma już planuje dalszą ekspansję.

— Zakładamy, że wejście na rynek japoński pozwoli nam na wypromowanie produktu i zaistnienie w świadomości przedstawicieli branży z różnych krajów. Po sukcesie w Japonii zamierzamy powalczyć o rynki Ameryki Południowej i USA — mówi Jerzy Dryndos.

Powstała na początku 1996 r. Logotec Engineering Group jest polską grupą firm działających na rynkach całego świata. Spółka ma oddziały w Niemczech, Włoszech, Belgii, Szwajcarii i USA. Od początku jej działalność była nastawiona na eksport.

— Polski rynek był zbyt mały, by wchłonąć nasze rozwiązania i od początku działalności celowaliśmy w rynek niemiecki. Potem przyszła kolej na kolejne rynki krajów zachodnich, kiedy okazało się, że nasze produkty spełniają poziom jakości państw unijnych — mówi Jerzy Dryndos.

Dodaje, że obecnie w skład grupy wchodzi 10 spółek, z których 4 znajdują się w Polsce. Są to: Logotec Engineering, Logotec Enterprise, L2Mobil. com oraz Internet Contact. Polska część grupy zatrudnia obecnie ponad 60 osób. Jej obroty wyniosły w ubiegłym roku około 25 mln zł (6,5 mln USD).

69 proc. udziałów spółki należy do Jerzego Dryndosa, 22 proc. do funduszu venture capital irlandzkiego AIB, a 9 proc. do pracowników i osób fizycznych.

W ciągu ostatnich 15 miesięcy firma brała udział w 30 imprezach targowych, gdzie prezentowała swój najnowszy produkt Mobile@Connector zdobywający obecnie rynek japoński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Wierzbicki

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Logotec Engineering Group podbija rynek japoński