L’Oreal drożeje po wynikach sprzedaży

Marek Druś
13-07-2005, 00:00

Kurs L’Oreal osiągnął we wtorek najwyższą wartość od roku. Popyt na akcje największego na świecie producenta kosmetyków wywołały podane przez spółkę wyniki sprzedaży. L’Oreal w drugim kwartale poprawił sprzedaż o 5,4 proc. Wyniosła ona 3,62 mld EUR. Analitycy oczekiwali wyniku niższego o 70 mln USD. W pierwszym półroczu przychody L’Oreal wzrosły o 3,5 proc. do 7,16 mld EUR.

Francuska spółka poprawia wyniki głównie dzięki zwiększaniu sprzedaży poza Europą. W USA wzrosła ona o 6,6 proc. W pozostałej części globalnego rynku o 13 proc. Największa dynamika została zanotowana w Rosji, gdzie sprzedaż wzrosła aż o 39 proc. Analitycy podkreślają jednak, że dobrym sygnałem jest zwiększenie przez L’Oreal sprzedaży w Europie Zachodniej, gdzie spółka osiąga połowę przychodów. Po ponad 3-proc. spadku sprzedaży w pierwszym kwartale, w drugim wzrosła ona o 1,1 proc.

Wyniki mogą poprawić notowania spółki. Od lipca ubiegłego roku jej akcje staniały o 1,5 proc. Od początku 2005 r. kurs L’Oreal spadł o blisko 8 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / L’Oreal drożeje po wynikach sprzedaży