Nowy terminal lotniczy o kubaturze ponad 300 tys. msześc. ma konstrukcję żelbetową i stalową. Powierzchnia dachu przekracza rozmiar dwóch boisk piłkarskich. Do przeszklenia fasad obiektu zużyto 11,5 tys. mkw. szkła o najwyższych parametrach izolacji termicznej i przepuszczalności światła.

Ogrzewanie i bagaże
— Zima nam nie straszna. Jesteśmy po wstępnym uruchomieniu systemu grzewczego. Wraz z nastaniem mrozów zaczniemy budynek ogrzewać — mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław.
Wewnątrz budynku trwają prace wykończeniowe. Zamontowano pierwsze ruchome schody, a w hali odlotów na parterze układa się kamienną podłogę.
Na lotnisko dotarł już sprzęt do kontroli bagaży, który będzie skanować przedmioty metodą tomograficzną. Dwa urządzenia mają prześwietlać pakunki, sprawdzając, czy nie zawierają materiałów wybuchowych. Dostawcą maszyn do kontroli bezpieczeństwa jest niemiecka firma SmithHeiman. Na lotnisko przywieziono również pierwsze elementy systemu bagażowego, zaprojektowane i wyprodukowane przez koncern VanDerLande. Będzie gotowy do marca 2011 roku.
— To bardzo skomplikowana i zaawansowana technologicznie operacja. Urządzenia będą musiały pracować w jednolitym systemie, łączącym mechanikę z automatyką i elektroniką — mówi Przemysław Marcinkowski.
Przed otwarciem terminala dla pasażerów będzie on przez kilka miesięcy testowany, aby mógł w pełni służyć od jesieni 2011 roku.
Kawiarnia pod niebem
Przed terminalem powstaje 16 stanowisk postojowych dla samolotów — w sumie na całym lotnisku będzie ich około 30. Do dyspozycji pasażerów będzie klimatyzowana hala przylotów i odlotów (1700 mkw.), osiem stanowisk kontroli bezpieczeństwa i 22 stanowiska odprawy biletowo-bagażowej. Ponadto na około 4 tys. mkw. powierzchni komercyjnej będą sale konferencyjne, galeria handlowa i punkty gastronomiczne, w tym oszklona kawiarnia i restauracja z widokiem na płytę lotniska i na pas startowy. Pasażerowie będą mogli na terenie terminala za darmo korzystać z internetu. Przed budynkiem będzie ponad tysiąc darmowych miejsc parkingowych.
Obiekt buduje polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief. Koszt inwestycji to około 300 mln zł.
Lotnisko zostanie otwarte za rok, ponad pół roku przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. Odprawi rocznie 3,5 mln podróżnych, czyli dwa razy więcej niż obecnie. Będzie je można nadal rozbudowywać, by był w stanie obsłużyć nawet 7 mln ludzi. Czterokondygnacyjny budynek zaprojektowało biuro architektoniczne JSK Architekci, którego autorstwa są także projekty lotnisk m.in. we Frankfurcie, Düsseldorfie i Berlinie-Schönefeld.