LPP i CCC podały wstępne wyniki za I kwartał 2021

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2021-05-04 17:35

Spółki LPP i CCC przedstawiły wstępne dane finansowe za pierwszy kwartał nowego roku obrotowego.

Wyniki LPP

W przypadku obu spółek jest to okres od lutego do kwietnia roku obrotowego 2021/2022.

W tym okresie przychody wyniosły 2,3 mld zł, o 95 proc. więcej r/r. W sklepach stacjonarnych sprzedaż wzrosła o 76 proc. do 1,4 mld zł, a w kanale online o 134 proc. do 900 mln zł. Udział e-commerce’u wzrósł z 33 do 39 proc.

Marża brutto zwiększyła się z 48,2 do 55,7 proc.

Szacunkowy wynik operacyjny to 70 mln zł, wobec 261 mln zł straty przed rokiem.

Powierzchnia handlowa zwiększyła się o 24 proc. do 1,5 mln mkw.

Wyniki CCC

CCC zanotowało w okresie luty-kwiecień 2021/2022 1,43 mld zł przychodów, o 85 proc. więcej r/r. W sieci detalicznej sprzedaż wzrosłą o 78 proc. do 469 mln zł, a w e-commerce o 86 proc. do 893 mln zł. Udział kanału online w przychodach wyniósł 62 proc.

Marża brutto wzrosła z 43 do 43,5 proc.

Grupa poniosła stratę operacyjną w wysokości 95 mln zł, o 193 mln zł niższą niż przed rokiem. Wynik EBITDA był dodatni (59 mln zł), wobec 142 mln zł straty przed rokiem.