LPP o wpływie koronawirusa na biznes

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2020-03-15 22:39

LPP spodziewa się, że skutki koronawirusa będą miały istotny wpływ (aczkolwiek niemożliwy do oszacowania na dzień sporządzenia niniejszego komunikatu) na przyszłe wyniki i działalność grupy kapitałowej.

Reserved jest jedną z marek należących do LPP
Reserved jest jedną z marek należących do LPP
Materiały Prasowe

Ryzyko po stronie łańcucha dostaw, spółka ozpoznaje jako niskie.

"W związku z tym, że dostawcy z Chin wznowili produkcję, chińskie porty i kolej oraz fabryki w pozostałych krajach azjatyckich funkcjonują w standardowym trybie, magazyny w Polsce, Rosji i Rumunii przyjmują towary i realizują wysyłki, całość kolekcji Wiosna-Lato 2020 Spółka posiada już w swoim magazynach, lub w drodze do magazynów" - podano.

Ryzyko po stronie sprzedaży towarów uznano jednak jako bardzo wysokie.

"W związku z decyzjami rządów Polski, Czech, Słowacji, Bułgarii, Kazachstanu, Litwy, Słowenii, Bośni i Hercegowiny o zamknięciu galerii handlowych, Zarząd LPP był zmuszony zamknąć sklepy wszystkich marek w tych krajach. Realizowana jest jedynie sprzedaż sklepów internetowych. Jednocześnie w niektórych krajach obecności Emitenta wprowadzono ograniczenia w funkcjonowaniu galerii handlowych np. w Rumunii ograniczono godziny pracy centrów handlowych. Dodatkowo w pozostałych krajach działalności Emitenta ze względu na rozprzestrzenianie się wirusa i wydawane rekomendacje ograniczania poruszania się, Spółka widzi znaczący spadek sprzedaży w sklepach stacjonarnych wszystkich marek oraz ryzyko zamykania galerii handlowych" - podano.

W 2019 r. sprzedaż w kanale e-commerce miała 12-procentowy udział w strukturze przychodów. LPP spodziewa się wzrostu tego wskaźnika.