LPP o wynikach i planach

- Zysk netto za zeszły rok był najwyższy historycznie. Zrealizowaliśmy plan otwarć w ponad 90 proc. Na koniec roku sieć miała 434 tys. mkw, o 90 tys. więcej r/r (plus 26 proc.). Oznacza to, że przybyło 184 sklepy (do 1077). W tym w Polsce przybyło 86 sklepów, 98 poza Polską (w tym 75 w Rosji). Druga co do udziałów była Ukraina (17 sklepów) - powiedział na konferencji Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

Sprzedaż grupy zwiększyła się o 29 proc. do 3,22 mld zł w 2012 r.- Dwa czynniki wygenerowały ten wynik: wzrost sprzedaży w starych sklepach i wzrost sieci nowych sklepów. Niestety marża procentowa o 0,4 pkt proc. niższa w 2012 r. W samym IV kwartale dynamika przychodów i marży były niższe. Podstawową przyczyną jest wysoka baza w porównywalnym okresie - mówi Dariusz Pachla.Dodał, że wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych i wzrost nowej powierzchni sieci nie dają się od razu  przenieść na zyski, bo nowe sklepy mają niższą efektywność działania niż sklepy "stare". Przyjmuje się, że potrzebują na to roku.Prognozowany wzrost powierzchni sprzedaży w 2013 r. to 145 tys. mkw.  (plus 33 proc.).Nakłady na rozwój sieci wyniosą w 2013 r. około 360 mln zł.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Premium Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ