LPP ściągnęło eksperta z zarządu Modivo

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2022-06-06 10:58

Mikołaj Wezdecki pomoże w cyfryzacji największej w Polsce firmy modowej. Rozwojem sprzedaży internetowej zajmuje się od lat.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • kim jest nowy dyrektor ds. cyfryzacji LPP
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Giełdowe LPP, właściciel m.in. marek Reserved i Sinsay, ma od czerwca nowego dyrektora ds. cyfryzacji. Został nim Mikołaj Wezdecki. W latach 2013-19 był on dyrektorem ds. e-commerce w RTV Euro AGD, a łącznie spędził w tej firmie prawie 13 lat. Następnie objął tę samą funkcję w Eobuwiu (dziś Modivo), a w lipcu 2021 r. został dodatkowo członkiem zarządu spółki kontrolowanej przez CCC.

E-commerce musi być szybki:
E-commerce musi być szybki:
Mikołaj Wezdecki, dyrektor ds. cyfryzacji LPP, jeszcze pracując w Eobuwiu podkreślał, że zakupy w branży modowej są impulsywne, dlatego szybkość ich dostawy jest kluczowa. Sprzedaż internetowa odpowiada za ponad jedną czwartą przychodów jego nowego pracodawcy.

LPP nie komentuje zmian kadrowych. W roku obrotowym 2021/22 (luty-styczeń) miało 14 mln zł przychodów, z czego niemal 4 mld zł (prawie 30 proc.) pochodziło ze sprzedaży internetowej.

Modivo nie planuje zmian w składzie zarządu w związku z odejściem Mikołaja Wezdeckiego. Jego obowiązki przejął Szymon Bujalski, który wraz z Szymonem Dąbrowskim awansował do władz spółki na początku 2022 r. W zarządzie zasiada jeszcze Michał Mikołajczyk, dyrektor finansowy, a prezesem jest Damian Zapłata, dawniej m.in. dyrektor handlowy i członek zarządu Allegro.

Do zmian kadrowych doszło w ostatnim czasie także w CCC. W maju szefem działu HR — jako dyrektor zarządzający — został Andrzej Borczyk, który wcześniej kierował tym obszarem w giełdowej grupie Żywiec, pełniąc też funkcję członka zarządu. W w marcu do obuwniczego giganta dołączyła natomiast Agnieszka Kępińska-Sadowska. Objęła nowo powołane stanowisko dyrektor zarządzającej pionem komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju, przez 14 lat odpowiadała za komunikację w Mondelez International, firmy znanej m.in. z marki Milka.