LPP sprzedało bieliznę

ANP
opublikowano: 2011-01-27 00:00

Mariusz Jawoszka został strategicznym inwestorem marek Esotiq i Henderson.

Mariusz Jawoszka został strategicznym inwestorem marek Esotiq i Henderson.

Już pod koniec ubiegłego roku odzieżowa grupa LPP zapowiadała, że zrezygnuje z marek Esotiq (bielizna damska) i Henderson (bielizna męska). Wówczas zarząd podawał, że zamierza skupić się na podstawowej działalności, czyli sprzedaży odzieży, m.in. pod markami Reserved, Cropp i House. Dziś wiadomo, że marki Esotiq i Henderson kupił Mariusz Jawoszka, który wcześniej zasiadał m.in. w zarządzie giełdowego Pronox Technology.

— Nie ujawniamy wartości transakcji — mówi Adam Skrzypek, prezes i udziałowiec nowej spółki Esotiq Henderson, który od momentu powstania marek w LPP był ich dyrektorem zarządzającym.

Z wcześniejszych wypowiedzi władz LPP wynikało, że zarówno marki, jak i działalność operacyjna oraz towar miały pójść za kilkanaście milionów złotych.

Adam Skrzypek zapewnia, że zakupione marki były rentowne na poziomie 3-4 proc. Teraz jego firma przymierza się do ekspansji.

— Ekspansję i poprawę wyników umożliwi nam zastrzyk finansowy od inwestora. Kupione marki są w dobrej kondycji, a my widzimy dalsze możliwości ich rozwoju. Sieć liczy około 100 salonów w Polsce, w tym 30 własnych, reszta to franczyza. Planujemy powiększanie jej o około 50 sklepów rocznie — ujawnia Adam Skrzypek.

Wzbogacony zostanie też asortyment, m.in. o rajstopy i linię dla dzieci. Sieć ma też rozwijać się za granicą. Jeszcze w tym roku marki zadebiutują na rykach azjatyckich i zachodnioeuropejskich.

— Planowane jest otwarcie około siedmiu sklepów w prestiżowych miejscach powiązanych z modą. Są już partnerzy zainteresowani współpracą — mówi prezes Esotiq Henderson.

Liczba salonów zagranicznych spółki ma wzrosnąć o ponad 62 proc. do 2012 r. Sprzedaż eksportowa marek Esotiq i Henderson na koniec 2010 r. wynosiła 4,8 mln zł. Zarząd szacuje, że na koniec tego roku sięgnie 8 mln zł, a w 2012 r. 15 mln zł. Władze spółki nie ujawniają, ile zainwestują w rozwój sieci.