Lurgi Bipronaft ma TETA Personel

Kamil Kosiński
opublikowano: 2001-05-28 00:00

Lurgi Bipronaft ma TETA Personel

Trzy miesiące trwało wdrożenie większości elementów systemu TETA Personel w krakowskiej spółce Lurgi Bipronaft. Po pierwszych dwóch tygodniach firma dokonała już pierwszego, próbnego obliczenia listy płac dla wybranych trzydziestu pracowników. Po 40 dniach pracy system wykonał już obliczenie pierwszej pełnej listy płac z wygenerowaniem wszystkich potrzebnych wydruków, odcinków i raportu dla GUS.

Równolegle wdrażane były pozostałe moduły systemu TETA Personel: Działalność Socjalna, Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa, Umowy Cywilnoprawne i Zarządzanie Personelem. Pominięto moduł Obsługa Kart Zegarowych, ponieważ już przed rokiem firma wdrożyła oddzielny system do rejestracji czasu pracy. By móc automatycznie przenosić informacje o czasie pracy, stworzono nowy interfejs do posiadanego programu. Wykonano także kilka mniejszych modyfikacji, jak na przykład: dostosowanie modułu przelewów elektronicznych do potrzeb firmy. W związku z tym, że wielu pracowników Lurgi realizuje kontrakty poza granicami kraju, do systemu wprowadzono możliwość ewidencjonowania posiadanych przez nich wiz i dat ważności paszportów.

Wciąż trwają prace nad pełnym uruchomieniem modułu Zarządzanie Personelem. Pełne wykorzystanie jego możliwości wymaga bowiem przemyślenia kryteriów oceny pracowników, ścieżek kariery, kart opisu stanowiska pracy, zasad doboru firm szkoleniowych i samego planowania szkoleń. Oznacza to także konieczność wprowadzenia do aplikacji dużej ilości danych związanych z tymi zagadnieniami. Informacje te przeważnie nie są zapisane w żadnej bazie danych przedsiębiorstwa. Pracownicy Lurgi Bipronaft będą te kartoteki sukcesywnie uzupełniali. Wdrożona w krakowskiej spółce aplikacja TETA Personel działa w oparciu o serwer baz danych i aplikacji Compaq Alpha Server DS 10 z procesorem 466 MHz i 512 MB pamięci operacyjnej współpracujący z zewnętrzną macierzą dyskową RAID 1: 6 x HDD SCSI 9 GB i system operacyjnym Tru64 Unix.