Luxoft idzie po nowe

opublikowano: 22-04-2018, 22:00

Firma zamiast dwucyfrowych zwyżek zatrudnienia zapowiada usługi dla nowych klientów, m.in. producentów autonomicznych aut.

Nowy prezes — nowa strategia. Nie tylko w państwowych spółkach. Luxoft Polska, który zaczynał od usług finansowych, coraz mocniej stawia na inne branże. Tę strategię będzie wdrażać w Krakowie, gdzie jest najdłużej, od 2012 r. i ma najwięcej pracowników (1300), ale także we Wrocławiu, gdzie zatrudnia 600 osób i Gdańsku, gdzie oddział liczy około stu pracowników.

Dotychczas dużo energii poświęcaliśmy na budowę marki.
Teraz chcemy być rozpoznawalni jako firma, która rozwiązuje problemy w
konkretnych obszarach biznesowych. Z podejścia ilościowego przechodzimy na jakościowe
– mówi Łukasz Macuda, szef Luxoftu w Polsce.
Zobacz więcej

Zmiana podejścia:

Dotychczas dużo energii poświęcaliśmy na budowę marki. Teraz chcemy być rozpoznawalni jako firma, która rozwiązuje problemy w konkretnych obszarach biznesowych. Z podejścia ilościowego przechodzimy na jakościowe – mówi Łukasz Macuda, szef Luxoftu w Polsce. fot. Tomasz Gotfryd

— Dotychczas kryzysy finansowe to był dla nas wiatr w żagle. Jednak inwestorzy postrzegają zbyt duże uzależnienie od jednego sektora jako zagrożenie. Dlatego dywersyfikujemy działalność — mówi Łukasz Macuda. Kieruje Luxoftem w Polsce od marca tego roku, wcześniej przez dwa lata odpowiadał za oddziały firmy w Krakowie i Trójmieście, a przedtem — za zespół dostarczający programy dla klienta z branży finansowej. Zastąpił Wojciecha Macha, który przeszedł do IT Kontraktu. Firma, której 60 proc. przychodów pochodzi z usług finansowych, stawia na nowe branże.

— Chcemy skupić się na motoryzacji, usługach komunikacyjnych i rozrywce oraz biotechnologii i zdrowiu — zapowiada Łukasz Macuda. Szczególnie duże nadzieje wiąże z autonomicznymi samochodami.

— Stoimy u wrót rewolucji, której efekt będzie podobny do pojawienia się smartfonów w telekomunikacji. Użytkownicy wyznaczyli kierunki, które wcześniej nie były w ogóle postrzegane jako ścieżki rozwoju. Oznaczają zmianę podejścia do użytkowania i wytwarzania. Rynek motoryzacyjny to w naszej firmie globalnie najszybciej rozwijająca się od trzech lat gałąź — mówi szef Luxoftu w Polsce.

W Polsce też są już obsługiwane projekty motoryzacyjne.

— Wkrótce chcemy ogłosić nabór do zespołu, który ma realizować niezwykle innowacyjny projekt, i planujemy podać nazwę klienta, dla którego go zrealizujemy. Mogę tylko powiedzieć, że to już technologia drugiej generacji — mówi Łukasz Macuda.

Niedawno Luxoft ogłosił we Wrocławiu, że tworzy nowy zespół. Zaczął pracować dla globalnego dostawcy usług z obszaru telekomunikacji i mediów, który chce stworzyć platformę konkurencyjną dla Netfliksa. Wkrótce we współpracy z firmą farmaceutyczną spółka planuje stworzyć zespół zajmujący się projektami z obszaru biotechnologii i zdrowia. Branża usług dla biznesu rośnie rocznie o 15-20 proc. Ale tak szybko rozwijają się przede wszystkim nowe firmy i nowe oddziały.

— Warszawa i Gdańsk, gdzie mamy po około stu pracowników, urosną szybciej niż Kraków czy Wrocław — mówi Łukasz Macuda.

Czy tak się stanie — pokaże czas. Już w 2016 r. Luxoft miał 2 tys. pracowników i zapowiadał wzrost o 25 proc. Luxoft założyli wywodzący się z Rosji informatycy. Dziś spółka jest notowana na NYSE, a jej siedziba znajduje się w Szwajcarii. Zatrudnia ponad 13,1 tys. osób w 20 krajach, z czego 40 proc. w Polsce, Rumunii i Bułgarii, a większość na Ukrainie.

 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Luxoft idzie po nowe