Luxoft jeszcze bardziej polski

opublikowano: 14-04-2016, 22:00

Nad Wisłą działa co piąty pracownik spółki. Do końca roku zatrudni ich jeszcze 500. Promuje też menedżerów z Polski.

Luxoft, notowana na NYSE spółka oferująca usługi IT, ma już w Polsce 2 tys. pracowników, czyli dwukrotnie więcej niż rok temu i ponadtrzykrotnie niż w grudniu 2014 r. Ponad połowę zatrudnia w centrach w Krakowie, nieco mniej we Wrocławiu, a kilkudziesięciu w oddziale w Gdańsku, który ruszył w grudniu 2015 r. W tym roku zamierza zwiększyć zatrudnienie o 25 proc. i wejść do nowego miasta.

— Ubiegły rok był wyjątkowy pod względem skali zatrudnienia. W tym chcemy utrzymać trend wzrostowy i zatrudnić przynajmniej kilkaset osób — mówi Wojciech Mach, dyrektor zarządzający Luxoft Poland i Luxoft Central Europe. Luxoft zatrudnia 11 tys. osób w 17 krajach. Jeszcze w 2014 r. w Polsce pracowało 5 proc. specjalistów Luxoftu na świecie, obecnie około 18 proc.

— Moją ambicją nie jest wyłącznie budowanie dużej organizacji. Nasza obecna skala jest bardzo ważnym fundamentem, na którym chcę budować jeszcze lepsze miejsca pracy dla zaangażowanych pracowników — mówi Wojciech Mach.

Polska myśl

Luxoft docenia pracowników. Od stycznia tego roku Wojciech Mach odpowiada za rozwój centrów w Polsce, Rumunii i Bułgarii, w których pracuje 40 proc. kadry Luxoftu na świecie. To kolejny rodak na wysokim stanowisku w tej firmie. Od 2011 r. Przemek Berendt jest globalnym wiceprezesem Luxoftu ds. marketingu. Do menedżerów, którzy z Polski prowadzą międzynarodowe projekty, należy m.in. Anna Nowosielska, dyrektor HR w Luxoft Poland, która w ubiegłym roku dostała zadanie zarządzania HR w nowym centrum w Meksyku. Ma tam wprowadzać najlepsze praktyki zatrzymywania pracowników. W Polsce został także stworzony i wdrożony projekt globalnego rebrandingu marki Luxoft koordynowany przez Piotra Golczyka, dyrektora ds. operacji marketingowych.

Informatyk w cenie

Luxoft pracuje w Polsce dla światowych firm z branż: bankowości inwestycyjnej, nowych technologii, turystycznej, a od niedawna także dla koncernu motoryzacyjnego. Realizuje zadania z zakresu m.in. usług chmurowych, Big Data, Business Intelligence (BI), magazynowania danych, tworzenia i rozwoju aplikacji oraz usług mobilnych. O informatyków jest coraz trudniej. Według danych firmy Sedlak & Sedlak, nieobsadzonych pozostaje aż 50 tys. wakatów w IT. Luxoft rekrutuje informatyków z miast, w których działa, oraz z pozostałych regionów Polski i zagranicy. Opłaca przeprowadzkę, organizuje niestandardowe akcje rekrutacyjne, happeningi, konkursy czy gry on-line z nagrodami, które przyciągają uwagę informatyków, organizuje nieformalne spotkania dla branży IT w różnych miastach, ma też program poleceń pracowniczych, w którym płaci — zarówno pracownikom, jak i osobom spoza firmy — do 20 tys. zł za polecenie zatrudnionego specjalisty. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane