Nic więc dziwnego, że już 43 proc. z nich decyduje się na zakup prezentów online, a 36 proc. szuka produktów w mniejszych e-sklepach. Konsumenci doceniają również możliwość kupowania świątecznych upominków za pomocą urządzeń mobilnych — korzysta z nich już 27 proc. pytanych. Co istotne, prawie jedna czwarta m-konsumentów twierdzi, że największą zaletą tego rodzaju zakupów jest możliwość zrobienia ich w dowolnym miejscu i w momencie, w którym wpadną na pomysł na prezent. Natomiast 10 proc. docenia elastyczność takiego rozwiązania, bo dzięki temu nie musi odrywać się od bieżących obowiązków. Najczęstszymi prezentami, którymi Polacy obdarowują bliskich, są książki (36 proc.), zestawy prezentowe (32 proc.) i akcesoria (28 proc.).
M-zakupy sposobem na kolejkę
opublikowano: 2018-12-10 22:00
Dla 66 proc. klientów największym problemem w okresie przedświątecznych zakupów są zatłoczone ulice i przepełnione sklepy — wynika z corocznego raportu „Świąteczne Zakupy”, przeprowadzonego na zlecenie PayPal.