Maharadżowie pójdą na zakupy

OSZ, Bloomberg
opublikowano: 2012-03-28 23:29

Bentley i Rolls-Royce chcą przekonać do siebie 0,01 proc. mieszkańców Indii.

Bentley, należący do koncernu Volkswagena brytyjski producent samochodów luksusowych ogłosi w tym roku plany powiększenia sieci dealerskiej w Indiach. Natomiast Rolls-Royce, inna znana marka należąca z kolei do BMW poinformowała, że potroi liczbę salonów, do sześciu.

Rolls-Royce Ghost, takie auto kupił sobie 24-letni mieszkaniec Indii (fot. Rolls-Royce)
Rolls-Royce Ghost, takie auto kupił sobie 24-letni mieszkaniec Indii (fot. Rolls-Royce)
None
None

Co tak przyciąga producentów do Indii? Wzrastająca liczba bogatych Hindusów. Analitycy z IHS Automotive podają, że w zeszłym roku w Indiach sprzedano 180 ultraluksusowych aut, ale do 2020 r. liczba ta ma wzrosnąć do 800. Chodzi o różne modele Ferrari, Aston Martina, Lamborghini, czy wspomnianych Bentleya i Rolls-Royce’a. Ten ostatni producent znalazł ostatnio w Indiach swojego najmłodszego klienta. Jak podaje agencja Bloomberga pewien 24-latek kupił model Rolls-Royce Ghost. Ceny takiego auta zaczynają się od 570 tys. USD.

Według szacunków Banku Światowego większość Hindusów żyje poniżej poziomu ubóstwa. Jednocześnie grupa CLSA Asia-Pacific prognozuje, że do 2015 r. liczba milionerów w Indiach wzrośnie do 403 tys. ze 173 tys. w 2010 r.