Bentley, należący do koncernu Volkswagena brytyjski producent samochodów luksusowych ogłosi w tym roku plany powiększenia sieci dealerskiej w Indiach. Natomiast Rolls-Royce, inna znana marka należąca z kolei do BMW poinformowała, że potroi liczbę salonów, do sześciu.

Co tak przyciąga producentów do Indii? Wzrastająca liczba bogatych Hindusów. Analitycy z IHS Automotive podają, że w zeszłym roku w Indiach sprzedano 180 ultraluksusowych aut, ale do 2020 r. liczba ta ma wzrosnąć do 800. Chodzi o różne modele Ferrari, Aston Martina, Lamborghini, czy wspomnianych Bentleya i Rolls-Royce’a. Ten ostatni producent znalazł ostatnio w Indiach swojego najmłodszego klienta. Jak podaje agencja Bloomberga pewien 24-latek kupił model Rolls-Royce Ghost. Ceny takiego auta zaczynają się od 570 tys. USD.
Według szacunków Banku Światowego większość Hindusów żyje poniżej poziomu ubóstwa. Jednocześnie grupa CLSA Asia-Pacific prognozuje, że do 2015 r. liczba milionerów w Indiach wzrośnie do 403 tys. ze 173 tys. w 2010 r.