Mak tworzy Combi dla Europunktu

Dominika Malik
08-03-2001, 00:00

Mak tworzy Combi dla Europunktu

Jest już gotowy wstępny projekt organizacyjny odpraw celnych samochodów ciężarowych w systemie Combi dla Europunktu w Czechowicach- -Dziedzicach. Projekt opracowała spółka Mak, koordynator Europunktu. Na jego przygotowanie wydano około 1,3 mln zł. Prace przy budowie obiektu rozpoczną się w 2002 r.

Spółka Mak z Czechowic-Dziedzic, koordynator prac w Europunkcie o nazwie Dolina Wisły w Czechowicach-Dziedzicach, opracowała wstępny projekt organizacyjny odpraw celnych samochodów ciężarowych dla Europunktu w Czechowicach-Dziedzicach. Będą się one odbywać w europejskim systemie Combi. Budowa obiektu, obok centrum rekreacyjno-kąpieliskowego Dolwis, będzie najważniejszą inwestycją w Europunkcie.

16 udziałowców

Projekt przewiduje, że do budowy systemu obiektów odpraw celnych zostanie powołana spółka, która składać się będzie z 16 udziałowców.

— Będą nimi spółka Mak, Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych, gmina Czechowice-Dziedzice, PKP oraz firmy i osoby prywatne. Udziałowcy wniosą aportem grunty i ruchomości — mówi Kazimierz Leśniak, koordynator ds. Europunktu.

Spółka ta ma powstać pod koniec 2001 r., po opracowaniu szczegółowego projektu urbanistycznego. Zostały już przygotowane analizy rynkowe, na które wydano około 1,3 mln zł. Kazimierz Leśniak nie chciał jednak na razie ujawnić kosztów całego przedsięwzięcia.

Zgodnie ze wstępnym projektem, odprawy w systemie Combi rozpoczynać się będą po prawej stronie Europunktu w Czechowicach-Dziedzicach, gdzie załatwiane będą formalności związane z odprawą.

Budowa w roku 2002

Główna platforma, na której odbywać się będzie ładowanie samochodów ciężarowych na wagony, znajdować się ma w Czechowicach- -Czarnolesie. Spółka Mak zamierza wykorzystać znajdujący się tam dworzec towarowy wraz z infrastrukturą.

— Będzie to około 35 ha terenów kolejowych. Dzięki istniejącym tam rampom i torowiskom, prace budowlane będą polegały jedynie na adaptacji terenów. Pozwoli to obniżyć koszty inwestycji, której rozpoczęcie planujemy na początek 2002 r. — wyjaśnia Kazimierz Leśniak.

W pierwszym etapie z platformy odjeżdżać ma 10 wagonów dziennie, z których każdy załadowany będzie 25 TIR-ami. Docelowo, przewidyje się odprawy 25 wagonów dziennie.

Z Czarnolasu trasa przejazdowa pociągów przebiegać będzie przez Zebrzydowice, Hranice w Czechach, do Lowoszic, gdzie funkcjonuje już, prowadzący do Drezna, czesko-niemiecki system pociągów Rolla.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Malik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Mak tworzy Combi dla Europunktu