Małpka chce podgryźć Żabkę

Po roku na rynku Małpka Express ma 64 sklepy. Chce w dekadę wydać 600 mln zł na setki kolejnych.

Nie ma to jak rodzina w biznesie. Od roku w polskich miastach zaczynają pojawiać się małe sklepy spożywczo-monopolowe pod szyldem Małpka Express.

Na razie jest ich 64, a mniej więcej połowę otworzono w pasażach Czerwona Torebka, należących do giełdowej spółki o tej samej nazwie, w której akcjonariacie karty rozdaje Mariusz Świtalski, twórca m.in. Biedronki i Żabki. W tym sojuszu nie ma niczego dziwnego, bo jedynym akcjonariuszem spółki Małpka jest… Mateusz Świtalski, syn biznesmena.

Małpki działają dziś głównie na zachodzie kraju — w Poznaniu jest 13 takich sklepów, w Szczecinie — 7. Mają się bardzo szybko rozwijać i otwierać placówki głównie w centrach miast i na dużych osiedlach mieszkaniowych — prowadząca je spółka już w tym roku chce przebić barierę 200 sklepów.

— Naszym celem jest zdobycie silnej pozycji w ścisłej czołówce rynku convenience [czyli „sklepów za rogiem” w rodzaju Żabki — red.], a bez dynamicznej ekspansji nie da się tego celu osiągnąć. Zamierzamy sfinansować projekt, wykorzystując własne pieniądze i dostępne na rynku instrumenty finansowe — mówi Maciej Szturemski, prezes Małpki. Spółka szacuje, że w ciągu najbliższej dekady będzie potrzebowała na ekspansję 600 mln zł.

W 2013 r. zamierza otworzyć łącznie 150 nowych sklepów, w przyszłym — 200, a potem — po 300 każdego roku. Przedstawiciele Małpki podkreślają, że nie tworzą franczyzy, lecz „sieć partnerską”. Właściciele sklepów, którzy zdecydują się zawiesić szyld ze ssakiem, muszą dysponować jedynie kasą fiskalną i koncesją na sprzedaż alkoholu.

— Rozważamy także możliwość przejęć, ale koncept naszych sklepów musi być spójny i powtarzalny — mówi Maciej Szturemski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Małpka chce podgryźć Żabkę