Małym polskim firmom brakuje organizacji

Marcin Bołtryk
30-06-2000, 00:00

Małym polskim firmom brakuje organizacji

28 czerwca 2000 roku w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki rozpoczęły się szóste targi logistyczne Transport i Spedycja EXPO 2000. Patronat nad imprezą objął Minister Transportu. Po raz pierwszy w tym roku równocześnie z targami logistycznymi odbywa się Salon Pojazdów Użytkowych. Imprezy potrwają do 30 czerwca.

POD KLIENTA: Logistyka niejednokrotnie polega na przejęciu od klienta części zadań i odpowiedzialności. Do sprawnego prowadzenia firmy świadczącej usługi logistyczne potrzebna jest wiedza i doświadczenie. Rynek się rozwija i na pewno będzie atrakcyjny. Jednak należy pamiętać, że logistyka jest usługą typowo dedykowaną konkretnemu klientowi. Dlatego trzeba mieć odpowiednie możliwości finansowe i organizacyjne — tłumaczy Albert Borowski, prezes PEKAES.

RADA: Jak zauważa Zofia Woźniak, dyrektor handlowy w Schenker-BTL, wzrósł popyt na usługi logistyczne. Zajmuje się tym coraz więcej polskich firm transportowych. Rada dla takich firm to: przede wszystkim zadbać o odpowiednie zaplecze informatyczne.

W KRAJU I ZA GRANICĄ: Grzegorz Bielowicki, prezes zarządu firmy Euroad, twierdzi, że wielu dużych klientów coraz częściej zaczyna cenić przede wszystkim jakość usługi. Chodzi m.in. o to, aby dostawy docierały na czas, a usługodawca działał niezawodnie. Dotyczy to zarówno spedycji krajowej, jak i międzynarodowej.

NA WŁASNEJ SKÓRZE: Nie uczyłem się logistyki na wykładach. Większość swojej wiedzy zdobyłem podczas prowadzenia mojej firmy. Doświadczenie zdobyte przy współpracy z wymagającymi klientami pozwala świadczyć usługi na najwyższym poziomie — przekonuje Adam Rams, wiceprezes Delta Trans.

NIEGOTOWI: Sytuacja w transporcie jest trudna, głównie z uwagi na to, że ceny usług się nie zmieniły, podczas gdy koszty prowadzenia działalności znacznie wzrosły. Wiele polskich firm próbuje ratować się, rozpoczynając świadczenie usług logistycznych. Wydaje mi się, że nie mają one jeszcze odpowiedniej wiedzy i organizacji. Aby działać w logistyce, trzeba zapewnić usługi kompleksowe — uważa Leszek Gajda, kierownik działu marketingu w Transbud Nowa Huta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Małym polskim firmom brakuje organizacji