Mapa GPW: Allegro, Orlen, KGHM, Mo-Bruk i DataWalk w centrum uwagi

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2024-11-14 13:09

Sesja stoi pod znakiem bezkompromisowej wyprzedaży akcji Allegro, co ciągnie w dół inne spółki z sektora konsumenckiego. Ale są też pozytywne reakcje na wyniki kwartalne.

Przeczytaj i dowiedz się:

  • dlaczego tanieją akcje Allegro i jak to wpływa na notowania akcji spółek z sektora,
  • co przykuło uwagę inwestorów w Orlenie,
  • dlaczego w dwucyfrowym tempie drożeją akcje Mo-Bruku,
  • czym znów rozczarował DataWalk.
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Kurs Allegro załamał się z powodu publikacji rozczarowujących prognoz na IV kwartał. Firma ma straty za południową granicą i musi wydawać więcej na marketing w obliczu słabości konsumenta oraz ofensywy chińskich konkurentów. Więcej...

Przecena giganta e-commerce pociagnęła w dół kurs Pepco, ale dość szybko odrobił on początkowe straty. Gorzej jest z Eurocashem, który zanotował większy od oczekiwań spadek zysku w III kwartale, a zarząd ostrzegł, że w obecnym otoczeniu rynkowym realizacja celów na 2025 r. może być niemożliwa.

W końcu w górę idą akcje Orlenu. Powód to potwierdzenie przez zarząd, że nie ma ryzyka dla dywidendy na bazowym poziomie, a Michał Kozak z Trigona uważa, że jest przestrzeń na specjalną, dodatkową wypłatę.

Zarząd Orlenu mówił w środę po publikacji wyników za III kwartał także o nowej umowie o współpracy z Synthosem, pełnomocniku ds. strategicznej infrastruktury energetycznej, sporze z akcjonariuszami Energi i o porozumieniu funduszy w akcjonariacie.

Kurs innego z państwowych czempionów - KGHM - spada po publikacji wyników za III kwartał i spadku ceny miedzi ponizej 9 tys. USD. Konferencja prasowa zarządu zaplanowana jest na piątek, 15 listopada.

O kilkanaście procent drożeją akcje Mo-Bruku, który przedstawił wyniki wyraźnie lepsze od oczekiwań analityków. Więcej...

O około 10 proc. nurkuje kurs DataWalk, spółki, która zanotowała niższe od oczekiwań wyniki za III kwartał, a zarząd ostrzegł w raporcie, że tendencja ta może się utrzymać także w IV kwartale. Powód: wydłużony cykl sprzedażowy. "Agresywny" wzrost zapowiedziano na 2025 r.