Marcin Kuśmierz odchodzi z home.pl

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2020-10-04 22:00

Po ponad 13 latach znany menedżer żegna się z pracą u dostawcy usług internetowych

Przeczytaj i dowiedz się:

- Dlaczego Marcin Kuśmierz postanowił rozstać się z Home.pl

- Kiedy nastąpi zmiana na stanowisku szefa firmy

- Jak wygląda obecnie biznes Home.pl i jakich wyników grupa spodziewa się w tym roku

Ponad osiem lat — tyle czasu Marcin Kuśmierz jest szefem home.pl, jednego z największych w Polsce dostawców usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Z firmą, która w 2015 r. stała się częścią grupy United Internet, jest związany od 2007 r. Według informacji „PB” pod koniec tygodnia poinformował pracowników o planowanym odejściu.

ZMIANA STERNIKA:
ZMIANA STERNIKA:
Marcin Kuśmierz długo był liderem i twarzą home.pl. Po kilkunastu latach spędzonych w firmie zapragnął kolejnego wyzwania.
Fot. Marek Wiśniewski

„Decyzja o opuszczeniu home.pl była dla mnie niezwykle trudna. Potrzebuję jednak zmiany, kolejnego wyzwania i sprawdzenia siebie w nowej roli i środowisku” — napisał Marcin Kuśmierz w mejlu.

Z jego treści wynika, że w home.pl pozostanie do końca roku, a później rozpocznie „nową biznesową przygodę”. Menedżer nie chciał komentować tych informacji. Nie ujawnił też tożsamości nowego pracodawcy.

„Firma pozostaje w bezpiecznych rękach doświadczonych menedżerów, z którymi od lat współpracujecie na co dzień. Ma też stabilnego właściciela, który planuje dalsze inwestycje w rozwój home.pl zarówno w Polsce, jak i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W przyszłym rokubędzie wybrany mój następca” — zapewnił pracowników home.pl.

Poinformował też o stabilnej kondycji firmy, dla której bieżący rok ma być rekordowy. Sprzedaż ma się zbliżyć do 160 mln zł, o ponad 10 proc. przekraczając poziom z 2019 r., a EBITDA ma przekroczyć 70 mln zł wobec około 65 mln zł w roku ubiegłym. W tym roku home.pl, podobnie jaki inni dostawcy usług internetowych i narzędzi do pracy zdalnej, korzysta na sytuacji związanej z pandemią. Ubiegły rok grupa, w której skład wchodzą też az.pl i premium.pl, zakończyła z 50 mln zł netto na plusie.

Mimo nakładów naekspansję zagranicznąi rozbudowę siedziby cały zys ktrafił do właściciela w postaci dywidendy. Pod skrzydłami niemieckiego giganta, który nabył home.pl kosztem 155 mln EUR, polska firma zachowała dużą swobodę operacyjną. W ubiegłym roku zapadła decyzja, że stanie się przyczółkiem całej grupy do rozwoju w regionie. Pod marką IONOS pojawiła się w Bułgarii, Czechach, Rumunii, na Słowacji i Węgrzech. Na tym nie koniec. W planach są kolejne rynki w regionie, a celem jest zajęcie pozycji lidera na każdym z nich do 2024 r. W ostatnich latach grupa home.pl regularnie zwiększała zatrudnienie o kilkanaście, kilkadziesiąt osób rocznie. Obecnie ma ponad 300 pracowników.