Rynek reklamy internetowej jest już wart około 3 mld zł i co roku rośnie o kilka procent. Fragment tego tortu chce uszczknąć spółka Bit Evil, debiutująca w środę na NewConnect. Prezesem spółki i jednocześnie głównym akcjonariuszem z pakietem 10,45 proc. akcji jest Maria Belka, córka byłego premiera i prezesa NBP Marka Belki.

Notowania spółki mocno wzrosły na początku premierowej sesji.
Spółka powstała niespełna 2 lata temu. W dokumencie informacyjnym chwali się, że „pomimo krótkiego okresu działalności" już w 2016 r. przekroczyła próg rentowności, notując 96 tys. zł zysku netto przy przychodach ze sprzedaży rzędu niespełna 390 tys. zł. W pierwszym kwartale tego roku przychody sięgnęły już 297 tys. zł, a zysk netto 82 tys. zł.
Głównym źródłem przychodów były narzędzia IT, takie jak infrastruktura sklepów internetowych oraz aplikacje i gry mobilne, służące do wspierania kampanii marketingowych.
Bit Evil, który na koniec pierwszego kwartału miał 17 klientów w Polsce, ma w planach wyjście za granicę w drugiej połowie tego roku, zamierza też rozwijać nowe narzędzia i uruchomić własną platformę społecznościową Sorry Coach, skupiającą „uzależnionych od sportu”, którzy przy pomocy platformy mają rozwijać własne marki odzieżowe.
Spółka stworzyła już inne platformy, m.in. do łączenia blogerów z reklamodawcami, do tworzenia sieci społecznościowej wokół e-sklepów. Spore nadzieje wiąże też ze swoim produktem lojalnościowym EraCoin, który nazywa „pierwszą polską kryptowalutą". Zamierza go prezentować w drugiej połowie tego roku w Japonii, USA, Singapurze i Izraelu.
Z oferty prywatnej, poprzedzającej debiut, udało się pozyskać 140 tys. zł.