Marketing w społecznościach nie działa

MK
opublikowano: 13-06-2012, 00:00

GARTNER

Zwiększenie rozpoznawalności marki, poprawa sprzedaży i jakości obsługi, ograniczenie kosztów dotarcia do klientów — temu mają służyć kampanie marketingowe w ramach internetowych społeczności. Niestety, co drugie działanie nie przynosi spodziewanych korzyści.Takie wnioski przynosi badanie, które Gartner przeprowadził na grupie spółek zaliczanych do rankingu „Fortune 1000”. Większość firm nie analizuje podstawowych wskaźników efektywności kampanii, a przez to nie może zaradzić porażkom. Tylko jedno na pięć przedsiębiorstw, które tracą pieniądze w mediach społecznościowych, umieją określić przyczyny niepowodzeń. Eksperci podkreślają jednak, że działania w społecznościach internetowych powinny być uzupełnieniem typowych procesów sprzedaży i CRM.

21 mld dolarów Tyle ma być wart do końca roku rynek rozwiązań Social CRM.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu