Marketing w świecie IT

opublikowano: 17-07-2013, 00:00

Barometr „Pulsu Biznesu”

Systemy ERP, CRM lub BI od lat wspierają działy księgowości, logistyki, finansów i kadr. Natomiast marketing, choć odpowiada za wizerunek firmy i sprzedaż, nie miał do tej pory porównywalnego wsparcia w postaci rozwiązań IT. To się jednak stopniowo zmienia, nie tylko w skali międzynarodowej, ale też na rynku polskim.

Przykłady? Powstaje coraz więcej aplikacji do monitorowania reputacji firmy lub postrzegania marki w mediach społecznościowych. Pojawiają się też narzędzia do geolokalizacji i technologie zbliżeniowe pozwalające dostosować przekaz marketingowy do profilu społeczno-demograficznego, preferencji, historii zakupów i aktualnego miejsca przebywania odbiorcy kampanii. Według Gartnera, do 2017 r. dyrektorzy marketingu będą wydawać więcej pieniędzy na technologie niż szefowie działów informatycznych.

Z kolei eksperci spółki Technavio, która specjalizuje się w analizach dla biznesu i doradztwie, przewidują, że światowy rynek usług typu marketing resource management (MRM) wzrośnie w latach 2012-16 o prawie 14 proc.

Głównym motorem rozwoju według nich jest potrzeba zwiększenia wydajności działań marketingowych i zyskujący na popularności cloud computing, czyli przetwarzanie danych w chmurze. Jak pokazują analizy, na zadania strategiczne i twórcze marketingowcy poświęcają tylko 20 proc. czasu, zaś na zadania operacyjne, które w dużej części nie przynoszą wymiernych efektów — aż 80 proc. Rozwiązaniem jest wdrożenie w firmie systemu MRM.

— Traktowanie marketingu jako stałego procesu oraz umiejętność przetwarzania i asymilowania dużej liczby danych — oto klucz do sukcesu. Firmy, które chcą zbudować rynkową przewagę, potrzebują nie tylko najlepszych ludzi, ale także najnowszych technologii, które pozwolą na zautomatyzowanie i usprawnienie wielu procesów marketingowych — uważa Romek Jansen, wiceprezes BrandMaker, dostawcy rozwiązań do zarządzania zasobami marketingowymi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu