Marketingowcy się gubią

MK
opublikowano: 2011-11-02 00:00

71 proc. dyrektorów marketingu (CMO) nie radzi sobie ze wzrostem liczby danych, a 68 proc. z rozwojem mediów społecznościowych – pokazuje ogólnoświatowe badanie IBM.

82 proc. przedstawicieli tej grupy zawodowej zamierza zwiększyć wykorzystanie mediów społecznościowych w kampaniach w najbliższych 3-5 latach. Mimo to zaledwie 26 proc. monitoruje, co się pisze o ich markach na blogach, 42 proc. czyta recenzje na różnych stronach, a 48 proc. szuka opinii konsumentów, aby wykorzystać tę wiedzę w przygotowaniu strategii marketingowych.

— Najwięcej ankietowanych, bo aż 63 proc., uważa, że zwrot z inwestycji w marketing stanie się podstawowym miernikiem ich efektywności do 2015 r. Jednak ponad połowa przyznaje, że nie jest dostatecznie przygotowana, aby przedstawić dane dotyczące zwrotu z inwestycji — podkreśla Katarzyna Okularczyk, dyrektor marketingu i komunikacji w IBM Polska.

Zdaniem menedżerki, CMO muszą zwiększyć swe kompetencje w zakresie technologii cyfrowych i finansów, ale wielu z nich jest w tym dość wstrzemięźliwych. Zaledwie co czwarty chciałby posiąść wiedzę ekspercką z zakresu mediów społecznościowych, 28 proc. planuje rozwinąć kompetencje technologiczne, a 16 proc. znajomość finansów. W badaniu wzięło udział ponad 1700 dyrektorów marketingu reprezentujących 19 sektorów gospodarki w 64 krajach.