Marki: wielkie znaczenie obwodnicy
W podwarszawskiej gminie widać śmiałe plany w budżecie na 2017 rok.
W 2017 r. podwarszawskie miasteczko ma mieć prawie 134 mln zł dochodów i około 157,8 mln zł wydatków. Na inwestycje pójdzie 37,3 mln zł, czyli co czwarta złotówka — najwięcej w tej dekadzie (o około 14 mln zł więcej niż w 2016 r.). Ponad 10 mln zł z programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych trafi na budowę ścieżek rowerowych, a 2 mln zł na budowę parkingów „Parkuj i Jedź”. — Budowa obwodnicy powoduje, że do Marek sprowadza się coraz więcej osób. Dlatego rozbudowujemy jedną szkołę podstawową w formule „Zaprojektuj, zbuduj i sfinansuj”. Partnerami są giełdowy Erbud i BGK. Najpóźniej jesienią powstaną miejsca nauki dla 500 uczniów i hala sportowa — mówi burmistrz Jacek Orych. Po oddaniu obwodnicy do użytku w 2018 r. ruch w mieście ma się zmniejszyć pięciokrotnie.
© ℗Podpis: RFA, AR