Marks & Spencer tworzy nowy wizerunek
Posiadający 691 sklepów na całym świecie sprzedawca eleganckiej odzieży postanawia zmodernizować swoje logo. Na podstawie przeprowadzonych badań uznano, że kreowany od ponad 100 lat wizerunek firmy jest uznawany przez Brytyjczyków za markę zbyt tradycyjną. Okazało się, że klienci chcą brandu bardziej nowoczesnego i coraz rzadziej odwiedzają starego Marks & Spencera.
— Przywiązanie klientów do wartości oferowanych przez naszą firmę — jakości, stylu i serwisu, łączy się jednak z oczekiwaniem bardziej nowoczesnego jej wizerunku w różnych obszarach działania. Realizując te życzenia, położyliśmy nacisk nie tylko na zmianę wyglądu elementów zewnętrznych. Firma dostosowała oferty w salonach do potrzeb poszczególnych grup klientów oraz rozpoczęła dalsze szkolenia personelu — tłumaczy Piotr Wierzbik z agencji Goldfinger PR, zajmującej się strategią Marks & Spencera.
Firma zamierza przeszkolić swoich pracowników z zakresu stylizacji i doboru strojów na różne okazje. Wiąże się to z niebagatelnymi kosztami, ponieważ sieć zatrudnia 75 tys. pracowników na całym świecie.
W polskim sklepie Marks & Spencer międzynarodowa zmiana logo i kolorów przewodnich firmy znalazła odbicie w jesiennym wystroju wnętrza oraz w akcji promującej najnowszą kolekcję. Od nowego roku natomiast zmienią się uniformy pracowników oraz kolory toreb, w które pakowane są zakupy. AO