Marriott otwiera biuro w Polsce

Artur Lisowski
21-02-2000, 00:00

Marriott otwiera biuro w Polsce

Otwarcie przedstawicielstwa może zwiastować plany inwestycyjne

W połowie 2000 r. powstanie w Warszawie biuro firmy Marriott Corporation. Według przedstawicieli branży hotelarskiej, może to oznaczać, że firma planuje dalsze inwestycje na terenie Polski.

Marriott Corporation, jeden z największych koncernów hotelarskich na świecie, w czerwcu lub lipcu 2000 r. zamierza założyć firmę, która zajmie się reprezentowaniem jego interesów na terenie Polski.

— Nasza decyzja spowodowana jest bardzo szybkim rozwojem branży hotelarskiej w Polsce. Wpłynęły na to również nagrody, które w 1999 r. warszawski hotel Marriott otrzymał od Business Traveller Magazine — mówi Michael Simon, dyrektor ds. sprzedaży Marriotta na Europę Środkową.

Trzech udziałowców

Właścicielem hotelu Marriott w Warszawie jest spółka LIM Joint Venture. Jej udziałowcami są Polskie Linie Lotnicze LOT, niemiecka firma SGS GMBH, która dwa lata temu kupiła udziały w spółce od austriackiej firmy budowlanej ILBAU oraz Marriott Corporation.

— Polska postrzegana jest przez nas jako rynek bardzo dynamiczny, dlatego też podjęliśmy decyzję o stworzeniu w Warszawie biura Marriott Corporation. Pierwszym celem naszego przedstawicielstwa będzie sprzedaż miejsc hotelowych do wszystkich obiektów należących do sieci. Dalsze cele zostaną sprecyzowane dopiero w drugiej połowie roku — tłumaczy Richard Lyon, dyrektor generalny hotelu Marriott w Warszawie.

O dalszych losach spółki LIM nie chcą mówić również Polskie Linie Lotnicze LOT

— Firma LIM będzie nadal istnieć, o jej dalszych inwestycjach udziałowcy spółki zadecydują w najbliższym czasie — mówi Leszek Chorzewski, przedstawiciel PLL LOT.

Decyzję firmy Marriott Corporation o założeniu podmiotu reprezentującego jej interesy w Polsce w ciekawy sposób komentują przedstawiciele branży hotelarskiej.

— Kiedyś bardzo dużo mówiło się o wybudowaniu w Warszawie drugiego hotelu Marriott. W stolicy buduje się coraz więcej hoteli, być może i te plany zostaną zrealizowane — przewiduje Marek Stopczyk, dyrektor hotelu Victoria w Warszawie.

Program szkoleniowy

W kwietniu 2000 r. Marriott wprowadzi na rynek specjalny program szkoleniowy dla agentów.

— Przygotowaliśmy ten program dla wszystkich biur podróży, które sprzedają miejsca hotelowe. Uznaliśmy, że w ten sposób przyczynimy się do podnoszenia standardu świadczonych przez nie usług — tłumaczy Michael Simon.

Program ma charakter samouczka. Każdy agent po przeczytaniu go może rozwiązać test, który uprawni go do udzielania 10-procentowych rabatów przy sprzedaży miejsc w hotelach sieci Marriott na całym świecie. Pozostali agenci będą mogli udzielać jedynie 8-procentowych zniżek.

— Program może otrzymać każdy agent za pomocą Internetu, wybierając adres www.marriott.com lub dzwoniąc pod numer 008004411205 — mówi przedstawiciel sieci Marriott.

Program ten w Stanach Zjednoczonych wprowadzony został już w styczniu 2000 r.

Agenci sprzedający bilety lotnicze sceptycznie podchodzą do zaproponowanego szkolenia.

— Wielu kasjerom sprzedającym bilety może zabraknąć determinacji do studiowania samouczka po godzinach pracy — ocenia Grażyna Grot-Duziak, sales office Manager w firmie Weco Travel.

CZAS NA SZKOLENIA: Program dla agentów w 70 proc. mówi o strategiach rezerwacyjnych — tłumaczy Michael Simon, dyrektor ds. sprzedaży Marriotta na Europę Środkową. fot. MP

REAKCJA NARYNEK: Marek Stopczyk dyrektor hotelu Victoria w Warszawie, uważa, że ewentualne plany inwestycyjne firmy Marriott International są wynikiem coraz większej konkurencji na rynku usług hotelarskich w stolicy. fot. ARC

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Artur Lisowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Marriott otwiera biuro w Polsce