Marriott powraca do zysków dzięki ożywieniu w turystyce

ARŻ
opublikowano: 2022-05-04 14:16

Operator sieci hoteli Marriott odnotował w pierwszym kwartale zysk dzięki zwiększonemu popytowi na podróże. W analogicznym okresie ubiegłego roku osiągnął stratę - informuje Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Logo sieci hoteli Marriott
Logo sieci hoteli Marriott
Fot. Andrew Harrer/Bloomberg

Kluczowy wskaźnik w branży hotelarskiej, RevPar (przychód na dostępny pokój) wzrósł o 96,5 proc. rok do roku.

Zysk netto Mariotta w pierwszym kwartale wzrósł do 377 mln USD (1,14 USD na akcję). Rok wcześniej była to strata w wysokości 11 mln USD (0,03 USD na akcję).

Sieć hoteli poinformowała, że wypłaci akcjonariuszom dywidendę w wysokości 0,40 USD na akcję.

Zakładając, że popyt nadal będzie rosnąć, spodziewamy się wznowienia skupu akcji w bieżącym roku” - powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Anthony Capuano.

Po publikacji wyników akcje Marriotta wzrosły o 2,1 proc. do 176,63 USD w handlu międzysesyjnym na nowojorskiej giełdzie.