Mars Inc chce zmienić wizerunek marki Uncle Ben’s

ARŻ
opublikowano: 2020-06-17 18:34
zaktualizowano: 2020-06-17 18:02

Mars Inc, właściciel marki produkującej m.in. ryż i sosy, rozważa rezygnację z promowania jej wizerunkiem ciemnoskórego mężczyzny. Ma to być element walki z uprzedzeniami na tle rasowym, pisze Reuters.

„Jako marka globalna wiemy, że mamy obowiązek zająć stanowisko w walce z uprzedzeniami rasowymi i niesprawiedliwościami. Zdajemy sobie sprawę, że jednym ze sposobów na to jest ewolucja marki Uncle Ben’s, w tym jej wizualnej tożsamości” – poinformowała rzeczniczka prasowa przedsiębiorstwa.

Reklama ryżu Uncle Ben's z lat 40. XX wieku
Reklama ryżu Uncle Ben's z lat 40. XX wieku
Fot. Forum

Na razie nie wiadomo dokładnie, kiedy zmiana identyfikacji wizualnej dojdzie do skutku. Ciemnoskóry mężczyzna był "twarzą" marki od lat 40. XX wieku. Już wcześniej bywało to uznawane za przejaw rasizmu. 

Wcześniej na podobny krok zdecydował się koncern PepsiCo. Firma wycofuje z amerykańskiego rynku markę Aunt Jemima, pod która sprzedawała m.in. ciasto naleśnikowe i słodkie syropy. Jej „twarzą” była czarnoskóra kobieta.