Wydawało się, że w tym tygodniu rozstrzygnie się przyszłość Lotniska Modlin. Niestety, ani rada nadzorcza (RN), ani walne zgromadzenie wspólników, nie podjęły kluczowych decyzji. W poniedziałek RN nie zgodziła się na 47 mln zł kredytu z poręczeniem województwa i nie zatwierdziła planu generalnego.

— Niestety, pat w Modlinie trwa. Przedstawiciele obu samorządów głosowali za, natomiast strony rządowej — PPL i Agencji Mienia Wojskowego (AMW) — wstrzymali się od głosu, co de facto oznacza głosowanie przeciwko tej uchwale — mówi Marek Miesztalski, przewodniczący RN.
We wtorek odbyło się walne. Marszałek województwa zaproponował podniesienie kapitału spółki o 50 mln zł — proporcjonalne przez wszystkich udziałowców. Znów jednak nie wyrazili na to zgody przedstawiciele PPL i AMW.
— Wobec takiej postawy wspólników i mając świadomość tego, że niezbędne są fundusze nie tylko do rozbudowy terminala — ok. 20 mln zł, ale przede wszystkim na bieżące remonty — ok. 27 mln zł, samorząd województwa zaproponował jednostronnepodniesienie kapitału. Jesteśmy gotowi wesprzeć rozwój lotniska kwotą 50 mln zł. To absolutnie konieczne, aby nie tylko rozwijać port, ale i zapewnić pieniądze na bieżące modernizacje. Każdy kolejny miesiąc zwłoki uderza w lotnisko, a na to pozwolić nie można — argumentuje wicemarszałek Wiesław Raboszuk.
Po tej propozycji PPL zgłosił wniosek o przerwę w zgromadzeniu, która potrwa do 12 marca. Po podniesieniu kapitału o 50 mln zł marszałek zwiększyłby udziały do 42,3 proc. Udziały państwowych PPL i AMW spadłyby, odpowiednio, do 25,2 i 28,5 proc. Adam Struzik, marszałek województwa, powtórzył, że samorząd województwa jest gotówodkupić udziały PPL. PPL inwestuje w Radomiu, który ma się stać portem komplementarnym dla Lotniska Chopina. Jednak Mariusz Szpikowski, prezes państwowego przedsiębiorstwa, stwierdził, że nie wyklucza wyłożenia pieniędzy na Modlin, o ile prowadzone due diligence wykaże, że dzięki temu wzrośnie wartość portu. Na razie, zdaniem prezesa, PPL stracił na wartej 98 mln zł inwestycji. Zarząd Lotniska Modlin zaplanował rozbudowę w 2017 r. Miała się zakończyć w pierwszympółroczu 2019 r., zwiększyć przychody do 9-11 mln zł i poprawić wynik finansowy o 2,7 mln zł rocznie. Ponieważ do rozbudowy nie doszło, port urósł w ubiegłym roku tylko o 5,1 proc., podczas gdy średnia dla lotnisk regionalnych, poza Lotniskiem Chopina, wyniosła 15,3 proc. Zysk EBITDA, który w latach 2017-18 wyniósł po 10 mln zł, w tym roku może spaść do 5 mln zł, a zarząd ostrzegł, że może mieć kłopoty z płynnością.