Maszyna wydrukuje mieszkanie

opublikowano: 17-03-2019, 22:00

Wsparcie inwestorów pomoże spółce REbuild dokończyć drukarkę 3D. Może ona rozwiązać wiele problemów budownictwa.

Fundusze Simpact i AgriTech Hub zainwestowały 900 tys. zł w spółkę REbuild, która tworzy wykorzystującą beton drukarkę 3D dla budownictwa. Pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój tej maszyny. Rafał Perz, wiceprezes REbuild, tłumaczy, że budowlanka to jedna z ostatnich dużych branż, która wciąż jeszcze nie została zautomatyzowana.

— Obserwując trendy rynkowe i rozwój koncepcji przemysł 4.0, podjęcie wyzwania polegającegona połączeniu budownictwa i druku 3D wydawało nam się naturalnym krokiem. Ostatnim brakującym ogniwem w naszych dążeniach były ograniczone finanse. To blokowało rozwój funkcjonalnego prototypu i prowadzenie badań — mówi Rafał Perz.

Zdaniem Marcina Woźniaka, prezesa AgriTech Hub, wykorzystanie w większym stopniu druku konstrukcyjnego 3D w budownictwie może rozwiązać wiele problemów tego sektora.

— Dzięki temu możliwe będzie zmniejszenie ilości odpadów produkcyjnych, skrócenie czasu budowy, zwiększenie precyzji wykonania budynków i lepsze dostosowanie projektów do uwarunkowań miejscowych — wtóruje mu Krzysztof Grochowski, partner zarządzający funduszu Simpact.

Dodaje, że koszty wydruku budynku mieszkalnego są zdecydowanie niższe niż w przypadku technologii tradycyjnych. To pozwoli znacząco obniżyć ceny mieszkań. REbuild to spółka uruchomiona przez trzech absolwentów Politechniki Warszawskiej i jednego Wojskowej Akademii Technicznej. Start-up ma już na koncie pierwszą wersję drukarki 3D stworzonej do testowania różnych wytłaczarek do betonu. Wkład każdego z funduszy, które zainwestowały w REbuild, wynosi 450 tys. zł. Inwestycja została przeprowadzona w ramach działania BRIdge Alfa, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane