MBA wiele zmienia na lepsze

PROF. WITOLD BIELECKI rektor Akademii Leona Koźmińskiego
opublikowano: 26-04-2013, 07:43

Komentarz rekotora Akademii Koźmińskiego.

Pierwsi absolwenci studiów MBA w Polsce rozpoczęli naukę w 1989 r. na fali rodzącej się wolności gospodarczej. Pierwszy kurs MBA według amerykańskiego standardu kształcenia menedżerów wprowadził do Polski prof. Andrzej Koźmiński, który wcześniej wykładał na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles. Te studia miały przygotować menedżerów do gospodarki wolnorynkowej, bo wówczas takich osób w naszym kraju praktycznie nie było, a najwyższe posady w firmach polonijnych, które były zwiastunem wolnego rynku, zajmowali ekspaci.

Co dziś robią dyrektorzy Mery Pnefal, Polkoloru czy Zakładów Kasprzaka — bo tak głównie wyglądał skład tej pierwszej nitki MBA? Dochodzą do nas informacje, że sprawdzają się jako menedżerowie zarówno w firmach prywatnych, jak i w sektorze publicznym. Spora grupa, podobnie jak ci z HBS, założyła własne firmy.

Generalnie potwierdza się zarówno w Polsce, jak i na świecie jedna zasada: MBA wiele zmienia w życiu zawodowym absolwentów — i to na lepsze. Dotyczy to zarówno tej bardzo nietypowej nitki MBA z 1989 roku, jak i dzisiejszych absolwentów — a dyplom MBA w Akademii Leona Koźmińskiego od tego czasu uzyskało już ponad 3000 osób. Awansują w pracy, mają większą skłonność do zakładania własnych firm i do ryzyka, co wynika z większego poczucia własnej wartości. Bywa, że zmieniają zawód, np. z inżyniera na kontrolera finansowego. Stają się też bogatsi, bo potrafią profesjonalnie zarządzać własnym majątkiem, inteligentnie inwestować, ale także wiedzą, jak negocjować podwyżki.

Pewnie w życiu rodzinnym są mniej skłonni do kompromisów, stąd wśród harvardczyków tyle rozwodów, ale nie ma co ukrywać: MBA to studia dla twardzieli. Trzeba mieć charakter i umieć stawiać sobie dalekosiężne cele, żeby w ogóle zdecydować się na ich podjęcie.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PROF. WITOLD BIELECKI rektor Akademii Leona Koźmińskiego

Polecane