mBank będzie gonił konkurencję

opublikowano: 30-10-2018, 22:00

Prezes będzie łowił z rynku drobnych przedsiębiorców. Otworzy również 20 placówek.

mBank bacznie przygląda się małym i średnim firmom, których, zdaniem prezesa Cezarego Stypułkowskiego, jest zbyt mało w portfelu klientów banku.

— Porównując się z innymi bankami, mamy prawdopodobnie najmniejszy portfel klientów MŚP. Jesteśmy silni w obsłudze firm z branży e-commerce, ale chcemy poprawić statystykę również w segmentach. Zdajemy sobie sprawę, że jest to obszar zwiększonego ryzyka i częstszej rotacji takich klientów w cyklu koniunkturalnym, w jakim obecnie jesteśmy. Warto jednak zwrócić uwagę, że wyższe są marże produktowe. Będziemy starać się selektywnie zwiększać udział w tym segmencie — mówi Cezary Stypułkowski, prezes banku, który na koniec 2017 r. obsługiwał około pół miliona mikroprzedsiębiorców.

Nie tylko mBank upatruje szansy w małych firmach. W tym roku sektorem MŚP zainteresował się Przemysław Gdański, prezes BGŻ BNP Paribas, który zamienia klasyczne placówki obsługowe na miejsca coworkingowe dla przedsiębiorców, bez okienek kasowych, lecz z salkami konferencyjnymi. Small biznes pociąga też Michała Krupińskiego, prezesa banku Pekao, który w zeszłym roku wyodrębnił go z detalu, powołując jego bezpośredniego szefa. O drobnicynie zapomina również Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, lidera polskiej bankowości, który przy okazji prezentacji kwartalnych wyników chwalił się osiągnięciami w tej linii biznesowej. Idea Bank natomiast, który pierwszy zagospodarował niszę w sektorze MŚP, nie dość, że musi bronić swojego poletka, to jeszcze boryka się z planem naprawczym. Być może to na byłych klientów Idei liczy prezes mBanku najbardziej.

Cezary Stypułkowski chce być jeszcze bardziej widoczny w miastach z około 60 tys. mieszkańców. Dlatego mBank otworzy 20 placówek — niewielkich oddziałów, zazwyczaj w centrach handlowych. O jakie miejscowości chodzi i w jakim terminie zrealizuje cel, tego na razie prezes nie ujawnia.

285 mln zł Taki zysk netto wypracował mBank w III kw. 2018 r. (spadek o 0,8 proc. r/r)…

147 mld zł …a takie są jego aktywa.

8,2 proc. Taki wskaźnik ROE (zwrot na kapitale) odnotował mBank w III kw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Banki / mBank będzie gonił konkurencję