mBank chce mieć 2 proc. rynku kredytów konsumpcyjnych w 2009 r.

opublikowano: 31-01-2007, 15:49

BRE Bank zamierza mocniej wejść w rynek consumer finance i liczy, że w 2009 roku mBank będzie posiadał 2% udziału w rynku kredytów konsumpcyjnych oraz 3,7% udziałów pod względem ilości wydanych kart kredytowych, poinformował w środę prezes BRE Banku Sławomir Lachowski.

BRE Bank zamierza mocniej wejść w rynek consumer finance i liczy, że w 2009 roku mBank będzie posiadał 2% udziału w rynku kredytów konsumpcyjnych oraz 3,7% udziałów pod względem ilości wydanych kart kredytowych, poinformował w środę prezes BRE Banku Sławomir Lachowski.

Chcemy wejść mocniej na rynek, który w detalu uznawany jest za bardzo zyskowny, ale pod warunkiem umiejętnego zarządzania ryzykiem. Chcemy zwiększyć rentowność detalu tym bardziej, że mamy dobrą bazę klientów” - powiedział Lachowski podczas konferencji prasowej.

mBank ma wzmocnić sprzedaż kredytów gotówkowych, samochodowych oraz kart kredytowych, zwłaszcza wydawanych we współpracy z partnerami zewnętrznymi.

Bank chce, aby na koniec 2009 roku mBank miał 2% udziału w rynku consumer finance z 1,8 mld zł kredytów konsumpcyjnych w bilansie.

mBank ma sprzedać w tym roku kredyty gotówkowe i samochodowe o wartości 370,4 mln zł, a w kolejnym roku 571,6 mln zł, zaś w 2009 roczna sprzedaż ma sięgnąć 838,1 mln zł.

BRE Bank zakłada także, że liczba wydanych przez mBank kart kredytowych w tym roku sięgnie 100 tys. sztuk, przy czym 40 tys. będą stanowić karty mBanku, a 60 tys. karty co-brandowe. W kolejnym roku liczba kart mBanku ma wzrosnąć o 50 tys. sztuk, przy takim samym poziomie wzrostu ilości kart partnerskich, zaś w 2009 roku bank zamierza wydać 120 tys. kart kredytowych, po połowie każdego typu.

W ciągu trzech lat bank chce osiągnąć 3,7% udziału w rynku pod względem ilości wydanych kart oraz 4,2% pod względem zadłużenia na nich.

BRE Bank pracuje także nad rozwojem sieci dystrybucji. W tym roku sieć zwiększy się o 60 nowych mKiosków, które będą budowane poza centrami handlowymi w miastach poniżej 150 tys. mieszkańców. Do 75 zwiększy się także liczba mKiosków w centrach handlowych, powstanie także 9 oddziałów regionalnych emFinanse.

Do 2009 roku fizyczna sieć obejmie 199 punktów sprzedaży oraz ponad 400 pośredników współpracujących ze spółką emFinanse.

W tym roku BRE Bank chce zwiększyć liczbę klientów detalicznych ogółem o 370 tys. do 2 mln.

W kredytach detalicznych bank zakłada wzrost portfela do 12,2 mld zł wobec 8,2 mld zł na koniec 2006 roku (wzrost o 49%). W tym portfel kredytów hipotecznych ma wzrosnąć do 9,4 mld zł wobec 7,03 mld zł rok wcześniej.

W tym roku nie spodziewamy aż tak dynamicznego wzrostu portfela kredytów hipotecznych jak w ubiegłym roku, ale 50-proc. przyrost jest realny” - powiedział Lachowski.

Wartość depozytów mBanku i MultiBanku ma wzrosnąć do 9,4 mld zł wobec 7,07 mld zł na koniec 2006 roku.

W segmencie bankowości korporacyjnej bank chce zwiększyć liczbę klientów do 12,4 tys. (o ok.1 tys.), w tym liczba klientów z segmentu MSP ma wynosić 7,8 tys. na koniec 2007 roku.

Bank planuje także wzrost wolumenu kredytów dla przedsiębiorstw o 1,1 mld zł, w tym wzrost kredytów dla MSP o 84%. (ISB)

amo/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane