Notowany na NewConnect MedApp zawarł w poniedziałek umowę na wyłączność z dystrybutorem FP Business SAS z Francji. Dotyczy dostarczenia do luksemburskich i francuskich lekarzy oraz ośrodków medycznych z obszaru onkologii i ortopedii technologii CarnaLife Holo (Holo), trójwymiarowej wizualizacji obrazowych danych diagnostycznych wykorzystującej gogle do mieszanej rzeczywistości. Ułatwia przygotowanie i prowadzenie operacji.

Potencjał w zagranicznej dystrybucji
Przy wykonaniu planu sprzedaży ustalonego na pierwsze trzy lata spółka szacuje przychody na 2,1 mln EUR (około 9,5 mln zł). Przychody za cały 2020 r. oszacowała na 6 mln zł (+87,1 proc. r/r) przy 2,6 mln zł zysku EBITDA (+170,5 proc.).
– Dotychczas koncentrowaliśmy się na rynku krajowym. W minionym roku zrealizowaliśmy pojedyncze sprzedaże Holo za granicą, ponieważ pandemia utrudniała spotkania. Podjęcie współpracy z dystrybutorami na poszczególnych rynkach umożliwia nam skalowalność i szybszą komercjalizację, umożliwiając przy tym realizację zdecydowanie wyższych przychodów – komentuje Krzysztof Mędrala, prezes MedAppu.
Możliwe kolejne umowy
Podkreśla, że wiele zabiegów, m.in. onkologicznych, przekładano, a szpitale zaraz do nich wrócą i zechcą skorzystać z każdej możliwości skrócenia ich trwania oraz zwiększenia efektywności.
– Początkowo prowadziliśmy wstępne rozmowy, a dziś już tylko ustalamy techniczne i biznesowe szczegóły. Rozmawiamy z dystrybutorami na kolejnych rynkach. Wierzę, że niebawem będziemy mogli informować o kolejnych umowach – mówi Krzysztof Mędrala.
Informuje, że na przełomie II i III kw. spółka chce zadebiutować na GPW. Czeka na akceptację prospektu emisyjnego przez KNF. Wyemituje przy tym do 29 mln akcji. Kurs spółki od października wynosi około 1 zł.