MedApp zaczął rok od rekordu

opublikowano: 17-05-2021, 12:26

Giełdowy medtech uzyskiwał rentowność pod koniec roku, teraz wyszedł na plus już na początku. Prezes Krzysztof Mędrala liczy na kolejne dobre kwartały.

Flagowym produktem notowanego na NewConnect MedAppu jest CarnaLife Holo (Holo) – technologia trójwymiarowej wizualizacji obrazowych danych diagnostycznych. Spółka podkreśla, że w jej branży najlepszy jest IV kw., gdy placówki medyczne finalizują zamówienia. Tym razem część z nich przesunęła się na początek roku, co ma odzwierciedlenie w wynikach za I kw. – był najlepszy w historii firmy.

MedApp chce utrzymać trzycyfrowy wzrost

Spółka miała 1,9 mln zł przychodów (w porównaniu do 16 tys. zł rok wcześniej), 0,4 mln zł zysku operacyjnego (0,5 mln zł straty w I kw. 2020 r.) i 0,4 mln zł zysku netto (0,3 mln zł straty rok temu). W poprzednich latach dopiero koniec roku przynosił dodatni wynik.

– Przewidujemy, że utrzymamy trzycyfrową dynamikę, tak by w skali roku także odnotować trzycyfrowy wzrost r/r sprzedaży i zysku. Wzmacniamy sieć dystrybucji w kraju i za granicą, a dzięki rozwijaniu modelu abonamentowego możemy oczekiwać stałych przychodów – komentuje Krzysztof Mędrala, prezes MedAppu.

Firma wypracowała w 2020 r. 6 mln zł przychodów (+87,1 proc. r/r) 2,1 mln zł zysku operacyjnego (+285,7 proc. r/r) i 1,9 mln zł netto (+184,5 proc.).

Zagraniczny potencjał:
Zagraniczny potencjał:
Krzysztof Mędrala, prezes MedAppu, mówi, że udział eksportu w przychodach spółki ma dojść w ciągu czterech lat do 60-70 proc. Na razie to ok. 30 proc.
Tomasz Pikula

Pierwsze kroki we francuskiej umowie

MedApp zawarł w kwietniu umowę na wyłączność z dystrybutorem FP Business SAS z Francji. Dotyczy dostarczenia Holo do luksemburskich i francuskich lekarzy oraz ośrodków medycznych z obszaru onkologii i ortopedii. Przy wykonaniu planu sprzedaży ustalonego na pierwsze trzy lata spółka szacuje przychody na 2,1 mln EUR (około 9,5 mln zł). Na przyszły tydzień ma zaplanowane w związku z tym kontraktem pierwsze prezentacje technologii.

– Z miesiąca na miesiąc nasza międzynarodowa aktywność będzie rosła. Szpitale wracają do zaległych zabiegów, w których mogą wykorzystać Holo, a równocześnie rozmawiamy z coraz większą liczbą przychodni o wdrożeniu platformy medycyny cyfrowej CarnaLife System. Wierzę, że najbliższe miesiące, a nawet tygodnie, przyniosą kolejne dobre informacje – mówi Krzysztof Mędrala.

Spółka chce zadebiutować na głównym rynku GPW na przełomie II i III kw. – czeka na zaakceptowanie prospektu emisyjnego przez KNF. Wyemituje przy tym do 29 mln akcji. Kurs spółki od października wynosi około 1 zł.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane