Media Direction obsługuje TP SA
Po raz drugi Telekomunikacja Polska przeprowadziła przetarg na obsługę mediową. Tym razem wybór padł na dom mediowy Media Direction. Zwycięzca poprzedniego przetargu — agencja Remedia — będzie współpracować z TP SA w okrojonym zakresie.
Telekomunikacja Polska zmieniła zdanie o współpracy z małym domem mediowym Remedia, który w lipcu 2000 r. wygrał przetarg na obsługę mediową firmy. Startowało w nim dziewięć firm. Wśród nich oprócz dopiero co powstałej agencji Remedia, znalazły się takie domy mediowe jak Media Direction, Universal McCann, Optimum Media czy PanMedia Western. W tym samym czasie rząd sprzedał 35 proc. akcji TP SA konsorcjum związanemu z France Telecom i z polskim biznesmenem Janem Kulczykiem. Zmieniły się więc preferencje co do obsługującego firmę domu mediowego.
— Nie zrezygnowaliśmy ze współpracy z Remedia. Będziemy korzystali z jej analiz z zakresu polityki zakupu i wykorzystania czasu reklamowego. Ta agencja będzie naszym doradcą. Obsługę kampanii zamierzamy jednak powierzyć większemu i bardziej doświadczonemu domowi mediowemu. TP SA należy teraz do międzynarodowego koncernu, musi więc mieć możliwość obsługi reklamowej również w innych krajach. Dlatego zdecydowaliśmy się na międzynarodową sieć, która zagwarantuje nam wysoką jakość usług zarówno w Polsce jak i we Francji. Agencja Remedia nie mogła nam tego zagwarantować — tłumaczy Michał Potocki z TP SA.
Zaznacza jednak, że kontrakt nie został dotąd podpisany. Negocjacje jeszcze trwają.
A jest co negocjować. Kwota 150 mln zł, jaką TP SA zamierza wydać w 2001 roku na reklamę, sprawiła, że agencje bez wahania stanęły po raz drugi do przetargu. Tym razem faworytem został dom mediowy Media Direction, obsługujący między innymi agencję NoS BBDO.
— Negocjacje jeszcze trwają. Nie wiemy, jakie dokładnie będą warunki współpracy z TP SA. Nie znamy również zakresu współpracy z agencją Remedia. Wszystko wyjaśni się w ciągu najbliższych tygodni — wyjaśnia Paweł Sawicki, dyrektor generalny domu mediowego Remedia.
Przyznaje, że nauczony doświadczeniem nie chce udzielać wielu informacji do momentu podpisania kontraktu.
Właściciele agencji Remedia nie czują się jednak pokrzywdzeni.
— Rozumiemy, że TP SA potrzebuje usług międzynarodowej agencji sieciowej. Co prawda w początkowej wersji nasza współpraca z tą firmą miała mieć szerszy zasięg, ale nie podpisywaliśmy żadnych oficjalnych zobowiązań — wyjaśnia Tomasz Chełmecki, współwłaściciel agencji Remedia.
Dodaje jednak, że zakres dalszej współpracy z TP SA nie został jeszcze do końca sprecyzowany.