Media napędzają rynek

opublikowano: 26-11-2017, 22:00

Po trzech kwartałach tego roku wartość netto rynku reklamy w Polsce wynosi ponad 6,1 mld zł i urósł o 72,1 mln zł względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

Zobacz więcej

Fot. iStock

 Według agencji mediowej Starcom, odpowiedzialnej za publikację raportu na temat wielkości branży reklamowej, tegoroczny wynik rozczarowuje. Dlaczego? Jak twierdzi Katarzyna Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna w Starcomie, wzrost wydatków reklamodawców o 1,2 proc. przy dynamice PKB na poziomie 4 proc. jest zaskakująco słabym wynikiem. Po dziewięciu miesiącach osiem sektorów zwiększyło swoje wydatki reklamowe – najwięcej na ten cel wydała branża handlowa (926,7 mln zł). Osiem sektorów również odnotowało spadki – najmniej wydała branża komputerowa i audio (69,7 mln zł). Motorem napędowym były natomiast inwestycje trzech sektorów: media (wzrost o 32 proc. r/r), napoje i alkohole (wzrost o 8 proc. r/r) oraz motoryzacja (5,7 proc. r/r).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Media napędzają rynek